Home Θεσμικοί φορείς Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου στα ΕΛ.ΠΕ.
Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου στα ΕΛ.ΠΕ.

Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου στα ΕΛ.ΠΕ.

0
0

Το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για στελέχη και εργαζόμενους του ομίλου ολοκληρώθηκε με επιτυχία σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο πρόεδρος των Ελ.Πε.,
Γιάννης Κωστόπουλος.


Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Νοέμβριο και ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο. Μέσω αυτού αποχώρησαν συνολικά 320 εργαζόμενοι ή το 7% του δυναμικού του ομίλου. Πλέον όπως είπε ο κ. Κωστόπουλος το λειτουργικό κόστος μισθοδοσίας θα είναι κατά 26 εκατ. ευρώ μικρότερο για τους 4300 υπαλλήλους του ομίλου που παραμένουν. Έτσι καθώς το πρόγραμμα κόστισε 40 εκατ. ευρώ η απόσβεση θα γίνει σε διάστημα 18 μηνών και στη συνέχεια θα υπάρχει καθαρό λειτουργικό όφελος.


Το μεγαλύτερο μέρος των εργαζόμενων που αποχώρησαν προέρχονται από τις θυγατρικές εμπορίας καυσίμων, δηλαδή την ΕΚΟ και την BP. Και αυτό διότι με την εξαγορά του ελληνικού δικτύου της πολυεθνική, σε συνδυασμό με τις υποδομές και το προσωπικό της ΕΚΟ, δημιουργήθηκε πλεονάζον προσωπικό ή συγχωνεύθηκαν υπηρεσίες.


Σύμφωνα με τον κ. Κωστόπουλο θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι της εμπορίας από όπου προέρχονται και τα πιο αρνητικά αποτελέσματα για τον όμιλο, και ήδη έχουν ληφθεί μέτρα όπως η μείωση του προσωπικού, το κλείσιμο 4 τερματικών σταθμών των ΕΚΟ BP σε Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και Πελοπόννησο , η επαναδιαπραγμάτευση ενοικίων, αλλά και η επίτευξη συμφωνιών με βυτιοφορείς για μείωση του μεταφορικού κόστους.


Σύμφωνα με τον κ. Κωστόπουλο σε αντίθεση με την εμπορία καυσίμων εξαιρετικά θετική ήταν η συνεισφορά των ΔΕΠΑ και Elpedison στα αποτελέσματα του ομίλου καθώς σε επίπεδο κερδοφορίας οι δύο συμμετοχές έφεραν 67 εκατ. ευρώ έναντι 30 εκατ. ευρώ πέρυσι. Για τη ΔΕΠΑ ο κ. Κωστόπουλος χαρακτήρισε το Mou με το Δημόσιο θετικό και ανέφερε ότι επιταχύνονται οι διαδικασίες. Είπε ότι ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις ούτε υπάρχει εικόνα για το ύψος του πιθανού τιμήματος που θα επιτευχθεί αλλά το πιθανό έσοδο που θα προκύψει θα κατευθυνθεί για την απομόχλευση του ομίλου.


Για την επένδυση στην Ελευσίνα τονίστηκε ότι αναμένεται να μπει σε λειτουργία στο δεύτερο τρίμηνο ενώ ο όμιλος θα προχωρήσει σε αναδιοργάνωση του οργανωτικού σχήματος του διυλιστηρίου, σε ένα σχήμα που θα αποτελέσει υποδειγματικό μοντέλο και για τις άλλες μονάδες του ομίλου.


Τέλος τα Ελ.Πε. ανέφεραν ότι τους τελευταίους μήνες λόγω των εξελίξεων υπάρχει επαγρύπνηση και εξετάζονται συνολικά 15 έως 20 τύποι αργού. Κυρίως ο όμιλος προμηθεύεται πετρέλαιο από το Ιράν (30%) το Καζακστάν (9%) τη Λιβύη (6%)τη Σαουδική Αραβία (20%) ενώ το υπόλοιπο έρχεται από άλλες πηγές. Μέχρι τον Ιούνιο δεν αναμένεται να υπάρξει πρόβλημα ενώ η αντικατάσταση του ιρανικού αργού θα είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία, όπως ειπώθηκε, καθώς υπάρχουν εναλλακτικές όπως το Σαουδαραβικό, το Ιρακινό και το Ρώσικο. Χρηματοδοτικά υπάρχει μια ανοιχτή πίστωση από την πλευρά του Ιράν, αλλά εάν σταματήσει τότε ή θα ζητηθεί ανοιχτή πίστωση από το νέο προμηθευτή ή θα μεταφερθεί η πίστωση στις γραμμές χρηματοδότησης που διαθέτει ο όμιλος.