Home Καύσιμα Πετρέλαιο Κλείσιμο διυλιστηρίων στην Ευρώπη
Κλείσιμο διυλιστηρίων στην Ευρώπη

Κλείσιμο διυλιστηρίων στην Ευρώπη

0
0

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Bloomberg σε ανώτατα στελέχη έξι ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, από τις 104 μονάδες που υπάρχουν στην Ευρώπη οι 10 θα κλείσουν μόνιμα μέχρι το 2020 από τη Γαλλία, μέχρι την Ιταλία και την Τσεχία.


1Τα διυλιστήρια στην Ευρώπη θα αναγκαστούν να κλείσουν το 10% των μονάδων τους αυτήν τη δεκαετία, καθώς η ζήτηση για καύσιμα θα υποχωρήσει σε χαμηλό 19 ετών.


Η κατανάλωση πετρελαίου οδεύει προς το χαμηλότερο επίπεδο από το 1994 μετά από πέντε χρόνια μείωσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας, ενώ, σύμφωνα με την Essar Energy, τα δυο τρίτα των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων έχασαν χρήματα το 2011.


«Καθαρά και μόνο από την άποψη της υποχώρησης της ευρωπαϊκής ζήτησης, ένα μεγαλύτερο διυλιστήριο ή δύο μικρότερες μονάδες θα πρέπει να κλείνουν στην Ευρώπη κάθε χρόνο», δήλωσε ο David Wech, διευθυντής της εταιρείας ερευνών JBC Energy, συμβούλου πετρελαϊκών εταιρειών και κυβερνήσεων. «Και αυτό χωρίς να υπολογίζεται καν οποιαδήποτε επίπτωση από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές διυλιστηρίων σε άλλες περιοχές».


Αύξηση της τάξεως του 50% τα τελευταία τρία χρόνια στις αμερικανικές εξαγωγές diesel, σε συνδυασμό με την ισχνή ζήτηση για εισαγωγές ευρωπαϊκών καυσίμων, καθώς και οι δύο υφέσεις μέσα σε πέντε χρόνια στην ευρωζώνη έχουν περιορίσει την κερδοφορία διαφόρων εταιρειών, από την ιταλική Eni μέχρι την ολλανδική Royal Dutch Shell.


Οι απώλειες γίνονται ακόμα πιο έντονες από τη σύνθεση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων. Σημειώνεται πως οι περισσότερες μονάδες -πάνω από το ήμισυ των οποίων κατασκευάστηκε αμέσως μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο- είναι εξοπλισμένες για παραγωγή βενζίνης, αν και το diesel αντιπροσωπεύει πλέον το 75% των αναγκών της περιοχής για τα καύσιμα των οχημάτων.


Την ίδια ώρα, πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Μέση Ανατολή και στην Ασία διυλίζουν φθηνότερες ποιότητες πετρελαίου μετατρέποντάς τες σε υψηλής αξίας καύσιμα.


«Δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες που να διαθέτουν χρήματα για επενδύσεις καθώς η αγορά διύλισης έχει καταρρεύσει», δήλωσε ο αναλυτής της Bank Zachodni, Tomasz Kasowicz.


Τα Ελληνικά Πετρέλαια, η πορτογαλική Galp Energia και η πολωνική Grupa Lotosσυγκαταλέγονται μεταξύ των ελάχιστων ευρωπαϊκών διυλιστηρίων που επένδυσανπερισσότερα από 1 δισ. ευρώ έκαστη για να ενισχύσουν την κερδοφορία των μονάδων τους.


Τα ΕΛΠΕ συγκεκριμένα δαπάνησαν 1,4 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου στην Ελευσίνα, ένα πολυετές project που ξεκίνησε πριν από την ύφεση.