Home Νέα Πώληση ΔΕΣΦΑ σε σχέση με τον TAP
Πώληση ΔΕΣΦΑ σε σχέση με τον TAP

Πώληση ΔΕΣΦΑ σε σχέση με τον TAP

0
0

H επιλογή του αγωγού TAP εκτιμάται ότι συνδέεται άμεσα με την πώληση του ΔΕΣΦΑ στην Socar από το Αζερμπαϊτζάν, στοιχείο που για τους αναλυτές δείχνει ότι η μεταφορά του αζέρικου αερίου στην Ευρώπη θα περνά από την Ελλάδα.


pipeline meterΑπό ελληνικής πλευράς μεταβαίνει σήμερα στο Μπακού ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μιταράκης, προκειμένου να συμμετάσχει στην ετήσια σύνοδο του Συμβουλίου των Διοικητών της Παρευξείνιας Τράπεζας Εμπορίου και Ανάπτυξης.


Η επίσκεψη του υφυπουργού στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, θα επιτρέψει στην ελληνική κυβέρνηση να έχει μια πληρέστερη εικόνα για τις προθέσεις του Αζερμπαϊτζάν, σε ό,τι αφορά την επιλογή μεταξύ των ανταγωνιστικών αγωγών ΤΑΡ και Νabucco, καθώς ο υφυπουργός Ανάπτυξης θα συναντηθεί και με τον υπουργό Οικονομικών της Χώρας Samir Sarifov.


Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιο είναι πλέον ότι ο αγωγός ΤΑΡ έχει γίνει αποδεκτός από το Αζερμπαϊτζάν, καθώς καλύπτει τα κριτήρια τεχνικής αρτιότητας, οικονομικής λειτουργίας, αύξησης της δυναμικότητάς του και με επαρκή πολιτική στήριξη από τις κυβερνήσεις των εμπλεκομένων Κρατών.


Όπως δήλωσε στο δελτίο του Platts «Platts Energy Week», o Αζέρος Πρέσβης στην Ουάσιγκτον Elin Suleymanov, «το αζέρικο αέριο είναι σίγουρο ότι θα φτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές. Το αν αυτό θα γίνει με τον αγωγό Nabucco, ή με τον ΤΑΡ, είναι κάτι που θα το αποφασίσει η κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ». Πρόσθεσε δε ότι και οι δύο αγωγοί πληρούν τα κριτήρια που έχει θέσει η κοινοπραξία για την επιλογή του ενός από τους δύο.


Η αισιοδοξία της ελληνικής πλευράς για την επιλογή του ΤΑΡ, στηρίζεται στην απόφαση της κρατικής αζέρικης εταιρείας Socar να εξαγοράσει το ΔΕΣΦΑ, o οποίος ασκεί αποκλειστικά μεταφορικό έργο, (όπως εξάλλου και ο ΤΑΡ), και έχει δίκτυο το οποίο σε μεγάλο μήκος, συμπίπτει με το τη διαδρομή του αγωγού ΤΑΡ από τα Ελληνοτουρκικά έως και τα Ελληνοαλβανικά σύνορα.


Επίσης, στο γεγονός ότι ελάχιστες μέρες πριν την επιλογή του αγωγού, ανακοινώθηκε συμφωνία μεταξύ της εταιρείας του ΤΑΡ και της βελγικής Fluxys (αντίστοιχη με τον Ελληνικό ΔΕΣΦΑ εταιρεία) για είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο του αγωγού. Όπως επισημαίνουν άνθρωποι του χώρου, στην περίπτωση του Nabucco, όχι μόνο δεν υπήρξε ενδιαφέρον για είσοδο νέων εταιρειών, αλλά αντίθετα αποχώρησε ένας από τους σημαντικότερους εταίρους, η γερμανική RWE.