Home Νέα 3ος κύκλος σπουδών της Ακαδημίας Ενέργειας
3ος κύκλος σπουδών της Ακαδημίας Ενέργειας

3ος κύκλος σπουδών της Ακαδημίας Ενέργειας

0
0

Το Σάββατο 25 Ιανουαριου 2014, πραγματοποιήθηκε η τελική συνάντηση των σπουδαστών και συντελεστών της Ακαδημίας Ενέργειας, με την οποία και ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία ο 3ος κύκλος σπουδών της Ακαδημίας, που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2013.


1282160524LightbulbΗ Ακαδημία Ενέργειας γίνεται με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, (e-learning) σε συνδυασμό με συναντήσεις εργασίας και η φοίτηση είναι δωρεάν. Ο φετινός κύκλος είχε διάρκεια από 1η Ιουλίου 2013 έως 25 Ιανουαρίου 2014 και διοργανώθηκε από το Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου, σύμβουλο της νησιωτικής αυτοδιοίκησης στον ενεργειακό σχεδιασμό, σε συνεργασία με την αντιπροσωπεία του Ιδρύματος Friedrich Ebert στην Ελλάδα. Συντονιστής του προγράμματος της Ακαδημίας είναι ο Ηλίας Ευθυμιόπουλος, γεν. δ/ντής του Ενεργειακού Γραφείου Αιγαίου.


Στόχος της Ακαδημίας Ενέργειας είναι η δημιουργία εξειδικευμένων στελεχών στην τοπική αυτοδιοίκηση και επαγγελματιών στην τοπική κοινωνία, σε θέματα ενεργειακού σχεδιασμού, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και εξοικονόμησης, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση των απαιτήσεων που προκύπτουν από τους Ευρωπαϊκούς θεσμοθετημένους στόχους του 2020 για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής σε τοπικό επίπεδο.


Η Ακαδημία Ενέργειας έκλεισε φέτος τον 3ο κύκλο σπουδών, ως συνέχεια της επιτυχημένης υλοποίησης για 2 συνεχή ακαδημαϊκά έτη κατά την περίοδο 2009 – 2011. Το φετινό, πολύ απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών, ολοκλήρωσαν πενήντα σπουδαστές, στελέχη Δήμων, στελέχη της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, αρχιτέκτονες, περιβαλλοντολόγοι, ελεύθεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις τοπικές κοινωνίες και ειδικότερα στον ενεργειακό και κτιριακό τομέα.


Ο κύκλος των μαθημάτων κάλυψε πέντε θεματικές ενότητες και η θεωρητική κατάρτιση, η οποία περιελάμβανε και ασκήσεις αξιολόγησης ανά τρίμηνο, κατέληξε στην εκπόνηση συγκεκριμένης μελέτης εφαρμογής σε τοπικό επίπεδο, ως διπλωματική εργασία από τους σπουδαστές, στα θέματα:


Διαχείριση της Ενέργειας με διδάσκοντες τους Ιωάννη Ψαρρά, Δρ. ηλεκτρολόγο μηχανικό, καθηγητή ΕΜΠ & Χρυσόστομο Δούκα, λέκτορα σχολής ηλεκτρολόγων μηχανικών ΕΜΠ – Αιολική Ενέργεια και Χωροταξία με τον Γιώργο Κάραλη, Δρ. μηχ. μηχανικό ΕΜΠ – Βιώσιμος Ενεργειακός Σχεδιασμός σε τοπικό επίπεδο με τον Κώστα Κομνηνό, μηχανολόγο μηχανικό MSc, Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου – Διαχείριση Ενέργειας στα Κτίρια με τον Σταύρο Γανωτή, αρχιτέκτονα – Βιώσιμη Κινητικότητα με τον Κοσμά Αναγνωστόπουλο, πολιτικό μηχανικό-συγκοινωνιολόγο.


Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν από τους αντίστοιχους σπουδαστές, επιλεγμένες εργασίες, μία για κάθε θεματική ενότητα, από τις 46 που εκπονήθηκαν στο σύνολο, με θέματα όπως:
– «Ανάλυση του υφιστάμενου χωροταξικού πλαισίου και της εγκατεστημένης αιολικής ισχύος της Σύρου και οι προοπτικές διείσδυσης αιολικής ενέργειας διαμέσου της νήσου Γυάρου» – ενότητα Αιολική Ενέργεια & Χωροταξία
– «Αειφόρος ενεργειακός σχεδιασμός και διαχείριση ενέργειας σε υφιστάμενες πλατείες μέσω δικτύου αυτόνομων ηλιακών φωτιστικών, συντριβανιών και γεωτρήσεων στον Δήμο Λυκόβρυσης» – ενότητα Διαχείριση της Ενέργειας
– «Συλλογή δεδομένων 200 κτιρίων της Λευκάδας. Στατιστική επεξεργασία αποτελεσμάτων και παρουσίαση υπολογισμών παραδοσιακών κτιρίων» – ενότητα Διαχείριση Ενέργειας στα Κτίρια
– «Ενεργειακή επιθεώρηση – κατάταξη του 1ου Δημοτικού σχολείου Νεάπολης Λασιθίου Κρήτης» – ενότητα Διαχείριση Ενέργειας στα Κτίρια
– «Παραγωγή πρόχειρου Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια για τον Δήμο Χανίων» – ενότητα Βιώσιμος Ενεργειακός Σχεδιασμός σε τοπικό επίπεδο
– «Ηλεκτροκίνηση στη Χίο» – ενότητα Βιώσιμη Κινητικότητα


Στην επιτυχία της διοργάνωσης συνέβαλε κατά μεγάλο μέρος και η διαδραστικότητα η οποία λειτούργησε με μεγάλη συμμετοχή στην ομάδα της Ακαδημίας στο facebook, όπου καθηγητές και σπουδαστές είχαν την ευκαιρία να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο και να λύνουν απορίες καθώς και να συζητούν ζητήματα σχετικά με την θεματική του μαθήματος, αλλά και τα επαγγγελματικά τους ενδιαφέροντα. Έτσι δημιουργήθηκε μια κοινότητα ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα από παρεμφερείς επαγγελματικούς χώρους, η οποία έχει την ευκαιρία να ανταλλάσει εμπειρίες και στο μέλλον.


Στο τέλος της συνάντησης απονεμήθηκαν τα πιστοποιητικά κατάρτισης και στους 46 σπουδαστές που ολοκλήρωσαν με επιτυχία τον πολύ ενδιαφέροντα κατά γενική ομολογία κύκλο σπουδών, και δόθηκε η υπόσχεση ότι θα παραμείνει ανοικτή η επικοινωνία μεταξύ των συντελεστών της Ακαδημίας, με την προσδοκία ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον το πρόγραμμα κατάρτισης με νέο κύκλο σπουδών.