Home Περιβάλλον Προχωρά ο διαγωνισμός για το μετρό

Προχωρά ο διαγωνισμός για το μετρό

0
0

Όπως προβλέπει ο νέος χάρτης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στη Γραμμή 4 προβλέπεται η κατασκευή 5 νέων σταθμών, επεκτείνοντας τη γραμμή από τον Ευαγγελισμό έως το Γουδή.


NΗ δημοπράτηση του έργου για τους 14 συνολικά σταθμούς θα γίνει τον ερχόμενο Δεκέμβριο, ενώ οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015. Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.


Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει η κατασκευαστική περίοδος να διαρκέσει 84 μήνες (επτά έτη) από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, για το πρώτο τμήμα του έργου, μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Αναλυτικά, το πρώτο τμήμα αποτελείται από τους σταθμούς Αλσός Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ηστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή.


Η κατασκευή του έργου θα δημιουργήσει περίπου 3.500 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον ίσο ή μεγαλύτερο αριθμό από έμμεσες θέσεις εργασίας. Στις εκτιμήσεις του ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισημαίνει πως το νέο τμήμα θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης, εμπορικές ζώνες, νοσοκομεία, πανεπιστήμια και δικαστήρια, μειώνοντας κατά 53 χιλ. τις ημερήσιες μετακινήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων, έχοντας ως αποτέλεσμα τη μείωση έκλυσης διοξειδίου του άνθρακα κατά 280 τόνους στην ατμόσφαιρα της πόλης.


Στην πλήρη ανάπτυξή της, η Γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ. και θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό. Με τον νέο του σχεδιασμό το έργο θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, καθώς θα συνδέσει για πρώτη φορά με μέσο σταθερής τροχιάς πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως το Κολωνάκι, την Κυψέλη, το Γαλάτσι και το Παγκράτι.


Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι της τάξης των 3,3 δισ. ευρώ και με την ολοκλήρωσή του το έργο αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.