Home Φυσικό αέριο Διαβάστε Αεριοκίνηση για επαγγελματίες και επιχειρήσεις…

Αεριοκίνηση για επαγγελματίες και επιχειρήσεις…

0

Όταν το κέρδος προκύπτει από την οικονομία στα καύσιμα


Λύση σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες οδηγούς προσφέρει το φυσικό αέριο κίνησης σε μια εποχή όπου η χρήση εταιρικών οχημάτων θεωρείται πηγή αυξημένων εξόδων για τον εταιρικό προϋπολογισμό. Η αεριοκίνηση προσφέρει έναν οικονομικό τρόπο μετακίνησης τόσο στα στελέχη επιχειρήσεων, όσο και στις εταιρείες που διαθέτουν στόλους που διανύουν μεγάλες αποστάσεις στο εθνικό και διεθνές οδικό δίκτυο.


IMG_2800Tα εργοστασιακά κατασκευασμένα μοντέλα φυσικού αερίου προσφέρουν ΙΧ για εταιρική χρήση, τα οποία υπόσχονται χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εξοικονόμηση που ξεπερνά το 50% του κόστους, αλλά και φορτηγά (ελαφρά και βαρέως τύπου), τα οποία εξυπηρετούν τις ανάγκες μεταφορικών εταιρειών, μεγάλες βιομηχανίες, εμπορικές αλυσίδες κ.λπ. Στην Ελλάδα, μεγάλες εταιρείες έχουν εισάγει στους εμπορικούς τους στόλους οχήματα φυσικού αερίου, επιδεικνύοντας παράλληλα ένα οικολογικό προφίλ, καθώς το CNG θεωρείται ως το πλέον φιλικό καύσιμο για το περιβάλλον, ενώ αυξάνεται ο αριθμός των οδηγών ταξί που επιλέγει φυσικό αέριο, προκειμένου να επωφεληθεί από τη μεγάλη εξοικονόμηση στο κόστος του καυσίμου.

Προκειμένου οι επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τη χρήση της αεριοκίνησης, η ΔΕΠΑ υλοποιεί συνεργασία με γνωστές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων για τη διάθεση σχετικού προγράμματος επιδότησης στο επαγγελματικό κοινό. Η πρωτοβουλία αυτή θα προσφέρει την ευκαιρία σε επιχειρήσεις της αγοράς να αποκτήσουν εργοστασιακά κατασκευασμένα οχήματα φυσικού αερίου (IX, βαν/φορτηγά ελαφρού τύπου), τα οποία διατίθενται στην Ελλάδα από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes (Sprinter, 200),  η Volskwagen, η Skoda και η Opel.

 

Φυσικό αέριο για εκατοντάδες χιλιόμετρα με ελάχιστο κόστος

eco-up-By-FISIKON640Η διεύρυνση του δικτύου πρατηρίων στις μεγάλες ελληνικές πόλεις επιτρέπει τον απρόσκοπτο ανεφοδιασμό των οχημάτων στα πρατήρια FISIKON (εμπορική ονομασία με την οποία η ΔΕΠΑ προωθεί το φυσικό αέριο κίνησης), ενώ ως ενισχυτικός παράγοντας στην ανάπτυξη της αεριοκίνησης λειτουργεί και η αύξηση των διαθέσιμων επαγγελματικών και ΙΧ οχημάτων.

Τα εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου που διατίθενται στην ελληνική αγορά μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, καθώς ενδείκνυνται ως εταιρικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται μέσα στην πόλη ή μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με ελάχιστο κόστος.

Ολες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου, τα οποία σημειώνουν τα δικά τους ρεκόρ σε επίπεδο επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα Volkswagen Passat χρειάζεται φυσικό αέριο αξίας μόλις 17,5 ευρώ για τη διαδρομή Αθήνα -Κατερίνη, όταν η αντίστοιχη τιμή για τη βενζίνη υπολογίζεται γύρω στα 47 ευρώ.

Εξίσου οικονομική μετακίνηση προσφέρει και ένα EcoUp!, το οποίο καλύπτει 582 χλμ. διαδρομής με καύσιμο αξίας 13,7 ευρώ.

 

Ο γύρος της Γερμανίας με 86 ευρώ

leonΗ οικονομική μετακίνηση με φυσικό αέριο σημείωσε πρόσφατα ένα νέο ρεκόρ εκτός Ελλάδος. Ο πρωταθλητής οικονομικής οδήγησης Gerhard Plattner κατέρριψε πριν από λίγες ημέρες το ρεκόρ, κάνοντας το γύρο της Γερμανίας με ένα SEAT Leon TGI 1.4 και με καύσιμο το φυσικό αέριο.
Η απόσταση που διένυσε έφθασε τα 2.633 χιλιόμετρα, με συνολικό κόστος καυσίμου 86 ευρώ, και το ταξίδι ήταν τόσο οικονομικό, που ξεπέρασε ακόμη και τις εργοστασιακές προδιαγραφές κατανάλωσης (αντί για 3,5 χιλιογραμμάρια ανά 100 χιλιόμετρα, κατανάλωσε μόλις 2,9).

 

 

Φυσικό αέριο στους επαγγελματικούς στόλους μεγάλων εταιρειών

ekeΤα πλεονεκτήματα των οχημάτων φυσικού αερίου είναι πολλά. Θεωρούνται, βάσει μετρήσεων οικονομικότερα, είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον και επιτρέπεται να εισέλθουν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, σε επιβατηγά πλοία και πάνω από όλα (χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές καυσαερίων) να κυκλοφορούν σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας (π.χ. ζώνες δακτυλίου). Ακόμη, το φυσικό αέριο δεν έχει καμία σχέση με το υγραέριο. Το CNG που χρησιμοποιείται ως καύσιμο για την κίνηση οχημάτων είναι το γνωστό σε όλους φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στα σπίτια, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες θέρμανσης, κλιματισμού, καθώς και αυτές για το μαγείρεμα και την παροχή ζεστού νερού. Αντίθετα, το υγραέριο είναι το «γκάζι» που περιέχεται σε φιάλες και ουσιαστικά είναι υγροποιημένο αέριο πετρελαίου ή υγροποιημένο μίγμα προπανίου και βουτανίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή πώλησης του φυσικού αερίου είναι κατά 40% χαμηλότερη σε σχέση με το υγραέριο. Μεγάλες πολυεθνικές πραγματοποιούν το μεγαλύτερο όγκο των μεταφορών τους με οχήματα φυσικού αερίου, καθώς σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Αερίου, IGU, το φυσικό αέριο μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel, ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο σημειώνουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με diesel. Σήμερα, κυκλοφορούν περίπου 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου, ενώ οι υποδομές έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αυξημένη ζήτηση (διεθνές πρόγραμμα «μπλε διάδρομοι» κ.λπ.).