Home Νέα Εβδομαδιαία άποψη H Γερμανία πρώτη στο μαγείρεμα… αριθμών

H Γερμανία πρώτη στο μαγείρεμα… αριθμών

0
0

VW-CRISISΙσχυρή; Ναι. Κυρίαρχη στην οικονομία; Ναι. Πειθαρχημένη; Ναι.
Ολη αυτή η γερμανική τελειότητα, όμως, σιγά σιγά ξεσκεπάζεται μέσα από σκάνδαλα δισεκατομμυρίων. Πρώτα η Siemens, τώρα η Volkswagen.

 

H Volkswagen, όμως, «διέπρεψε» και στον περιβαλλοντικό τομέα.
Πιο συγκεκριμένα και ύστερα από πάμπολλες δηλώσεις, φαίνεται ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει προσαρτήσει ένα λογισμικό σε 11 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, το οποίο ενεργοποιούσε πλήρως τα συστήματα μείωσης εκπομπών ρύπων, μόνο όταν το αυτοκίνητο βρισκόταν υπό επίσημη δοκιμή μέτρησης των ρύπων, με αποτέλεσμα να αποκρύπτονται οι πραγματικές εκπομπές και να εμφανίζονται άλλες που είναι ιδανικές, σύμφωνα με τις ισχύουσες νομοθεσίες.

 

Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, όπου αποκαλύφθηκε το όλο σκάνδαλο, οι πετρελαιοκινητήρες αυτοκινήτων, όπως του Jetta ή του Passat, εξέπεμπαν από 5 έως 35 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου από το επιτρεπόμενο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ο γερμανικός κολοσσός να πληρώσει πρόστιμο που εκτιμάται πως θα φτάσει τα 18 δισ. ευρώ.

 

Οσον αφορά στην Ευρώπη, πρώτον, η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τον αριθμό των «πειραγμένων» αυτοκινήτων που έχουν πουληθεί στην ευρωπαϊκή αγορά και δεύτερον, η νομοθεσία της Γηραιάς Ηπειρού είναι πιο ελαστική από αυτή των ΗΠΑ, χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει πως δεν θα υπάρξουν συνέπειες.

 

Στην Ελλάδα από την άλλη, αντί να προσπαθήσουμε να «εκπαιδευτούμε» από την απάτη των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και να μάθουμε για τους, έτσι κι αλλιώς, πολλούς ρύπους που παράγουν, θελήσαμε να κλέψουμε τη δόξα του «ξεσκεπάσματος» της απάτης, διαδίδοντας πως το προκάλεσε η κα Αννα Στεφανοπούλου, διακεκριμένη καθηγήτρια Μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ. Η αλήθεια, όμως, είναι πως η εν λόγω αξιότιμη κυρία, όπως η ίδια παραδέχτηκε, δεν έκανε παρά δηλώσεις για το συγκεκριμένο θέμα και την παραποίηση των μετρήσεων «ξεσκέπασε» ομάδα στο Πανεπιστήμιο της δυτικής Βιρτζίνιας, με επικεφαλής τον Ντάνιελ Κάρντερ.

 

Οπως γίνεται κατανοητό, το σκάνδαλο αυτό έχει προκαλέσει φοβερά προβλήματα, όχι μόνο στη Volkswagen, αλλά και στη γερμανική οικονομία και αξιοπιστία και σαφώς σε αυτό το καταταλαιπωρημένο περιβάλλον, που για χάρη του κέρδους «θυσιάζεται» και «κακοποιείται» κάθε μέρα. Πόσο θα αντέξει; Ιδωμεν.