Home Καύσιμα Παραπλανητικά και στοιχεία κατανάλωσης βενζίνης από τη VW

Παραπλανητικά και στοιχεία κατανάλωσης βενζίνης από τη VW

0
0

2013_vw_logo_685x325Η αποκάλυψη, από την ίδια τη Volkswagen, ότι τουλάχιστον 800 χιλιάδες αυτοκίνητα του ομίλου με κινητήρες βενζίνης καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα απ’ όσο δήλωνε επισήμως η εταιρεία, προσδίδει νέα διάσταση στο σκάνδαλο που ταλανίζει το τελευταίο διάστημα τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Το σκάνδαλο που έχει αμαυρώσει το κύρος της VW αρχίζει να πλήττει τις πωλήσεις της εταιρείας, τη στιγμή που οικονομικοί αναλυτές αρχίζουν να αμφιβάλλουν κατά πόσο είναι η εταιρεία σε θέση να αντιμετωπίσει το συνεχώς αυξανόμενο κόστος του σκανδάλου.

Ανεξήγητες ασυμφωνίες…

Η αποκάλυψη ότι η VW ανέφερε ψευδώς μικρότερη κατανάλωση καυσίμου για αυτοκίνητά της που είναι εφοδιασμένα με κινητήρες βενζίνης προσδίδει νέες διαστάσεις στο χειρότερο σκάνδαλο στην ιστορία 78 ετών της εταιρείας. Ηδη, Γερμανία, Βρετανία, Ινδία και άλλες χώρες ανακοίνωσαν ότι θα εξετάσουν εκ νέου τις εκπομπές και την κατανάλωση όλων των μοντέλων της VW, και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες.

Η εταιρεία ανακοίνωσε στα μέσα της εβδομάδας ότι ανακάλυψε «ανεξήγητες ασυμφωνίες» στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε κινητήρες της που χρησιμοποιούν βενζίνη. Πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρή κλιμάκωση, που πιθανώς να αυξήσει πολύ περισσότερο το κόστος του σκανδάλου για τη VW. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες η φορολόγηση κάθε αυτοκινήτου εξαρτάται κυρίως από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με την κατανάλωση καυσίμου.

Συνεπώς, αν τα αυτοκίνητα της VW με κινητήρες βενζίνης καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα, θα ρυπαίνουν και περισσότερο, γεγονός που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες τους θα έπρεπε να πληρώνουν υψηλότερο φόρο. Ηδη ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι η Volkswagen θα πρέπει να καλύψει τους διαφυγόντες φόρους, διευκρινίζοντας ότι περίπου το ένα τέταρτο από τα 800 χιλιάδες οχήματα κυκλοφορούν στη Γερμανία. «Αν αυτά τα αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα… τότε θα πρέπει να υπολογίσουμε εκ νέου (τη φορολόγησή τους). Υποθέτω ότι θα βρεθεί κάποια λύση προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι πελάτες της VW. Θεωρούμε σαφώς ότι είναι καθήκον και ευθύνη της VW να διασφαλίσει πως οι πελάτες δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με επιπλέον κόστος», είπε ο κ. Ντόμπριντ. Και μόνο το γεγονός ότι η εταιρεία πήρε προβλέψεις 2.500 ευρώ ανά αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης, συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, σε αντίθεση με προβλέψεις ύψους 609 ευρώ ανά αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ, συνολικού ύψους 6,7 δισ. ευρώ, δείχνει τη βαρύτητα των νέων αποκαλύψεων.

Σύμφωνα με αναλυτές της BNP Paribas, το κόστος για την αποζημίωση κυβερνήσεων και πελατών από τη νέα αποκάλυψη θα μπορούσε να ανέλθει στα 4 δισ. ευρώ και το κόστος από το σκάνδαλο με τους κινητήρες πετρελαίου στα 12 δισ. ευρώ. Κατά τη UBS, το συνολικό κόστος του σκανδάλου, περιλαμβανομένων αγωγών, προστίμων και ανακλήσεων οχημάτων, θα μπορούσε να ανέλθει στα 35 δισ. ευρώ. Επιπλέον από τις 19 Σεπτεμβρίου, που αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο, η κεφαλαιοποίηση της VW έχει μειωθεί κατά 32,4 δισ. ευρώ, με τη μετοχή της να έχει υποχωρήσει κατά περίπου 40%.

Είναι το τελευταίο σκάνδαλο;

Αναλυτές της Credit Suisse προειδοποιούν ότι η οικονομική επίπτωση για τη VW εξαιτίας της υψηλότερης κατανάλωσης βενζίνης «μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερης κλίμακας» και ότι η νέα αποκάλυψη «θα μπορούσε να προκαλέσει ανησυχία σε όσους πιστεύουν ότι είναι διαχειρίσιμη η οικονομική επίπτωση και πως έχει αποτιμηθεί μέσω της πτώσης της τιμής της μετοχής». Ισως το χειρότερο για τη VW να είναι ότι κανείς δεν έχει πειστεί πως δεν θα προκύψουν και νέες αποκαλύψεις, που θα επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο τα προβλήματα της εταιρείας.

 

ΠΗΓΗ: Καθημερινή

tags: