Home Καύσιμα Δύσκολο το εγχείρημα του πλωτού τερματικού…

Δύσκολο το εγχείρημα του πλωτού τερματικού…

0
0

lnggeminiΕνδιαφέρουσα είναι η άποψη την οποία εξέφρασε διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Θ. Κιτσάκος, σχετικά με το μεγάλο  σχέδιο το οποίο συζητείται τον τελευταίο καιρό, αυτό του πλωτού τερματικού LNG της Αλεξανδρούπολης,  για το οποίο  ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένος.

Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης

Όπως είπε για το έργο αυτό, το οποίο προωθεί ο όμιλος Κοπελούζου, με ενδιαφέρον από την αμερικανική Cheniere  για την πώληση δικού της αερίου, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, ούτε και έχει αναληφθεί κάποια δέσμευση. Είναι μάλιστα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η επισήμανση του πως δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι είτε μέσω του πλωτού τερματικού της Αλεξανδρούπολης, είτε άλλων υποδομών, η αμερικανική εταιρεία θα μπορέσει να πουλήσει αέριο στην περιοχή, καθώς η τιμή με την οποία μπορεί να προσφέρει σήμερα, δηλαδή περίπου επτά δολάρια το ΜΜBTU (εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες), δεν είναι ανταγωνιστική των τιμών που επιτυγχάνονται από τις συμβάσεις με Gazprom (ρώσικο), Botas (τούρκικο – αζέρικο), Sonatrach (αλγερινό).

«Το συγκεκριμένο έργο αξιολογείται συνεχώς, αλλά μην περιμένετε να γίνει κάτι σύντομα» τόνισε ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν όλα τα έργα που συζητούνται για την περιοχή (Βαλκάνια ΝΑ
Ευρώπη), καθώς αυτή δεν προσφέρεται για μεγάλες καταναλώσεις.

Πρόσθεσε ακόμα ότι σύμφωνα με τις μελέτες που έχει υπόψιν της η ΔΕΠΑ, το 2020 η ζήτηση στις χώρες της περιοχής θα ανέρχεται σε 29 δισ. κ.μ. το χρόνο. Ωστόσο από την ποσότητα αυτή τα 13,5 δισ. κ.μ. αφορούν μόνο τη
Ρουμανία, η οποία επιπλέον έχει και εγχώρια παραγωγή.

Κατέληξε δε την αναφορά του  στο σχέδιο για το πλωτό τερματικό  τονίζοντας ότι για το φυσικό αέριο  η περιοχή είναι φτωχογειτονιά και  συμπλήρωσε ότι η ΔΕΠΑ τις προοπτικές που βλέπει είναι προς την Ιταλία, ως αγορά και ως
δυνητικό εταίρο για μεγάλα σχέδια όπως ο αγωγός East Med για τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου.

tags: