Home Νέα Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στη χρηματοδότηση του ΤΑΡ;

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στη χρηματοδότηση του ΤΑΡ;

0
0

8e87fa8b8f45451f4d4b9d66d79deeb8Σε επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης βρίσκεται η κοινοπραξία του Τranastadiatic Ρipeline (ΤΑΡ), σύμφωνα με την «Ημερησία» και τη δημοσιογράφο Μανταλένα Πίου, με σκοπό την εξεύρεση μέρους των κονδυλίων για την κατασκευή του αγωγού.

Όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο δημοσίευμα, το πακέτο χρηματοδότησης, το οποίο βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση με την EBRD ανέρχεται στα 700 εκατ. ευρώ, για τον ΤΑΡ και τον αγωγό ΤΑΝΑΡ, που θα μεταφέρει το αέριο από το τουρκικό έδαφος ως τα σύνορα με την Ελλάδα. Μάλιστα, υψηλόβαθμο στέλεχος της EBRD δήλωσε στην εφημερίδα ότι οι εσωτερικές διαδικασίες της τράπεζας για την έγκριση του δανείου προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς.

Υπενθυμίζεται πως στο θέμα είχε αναφερθεί πριν από λίγες ημέρες και ο υπουργός Ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν Νατίγκ Αλίγιεφ, ο οποίος είχε σημειώσει στο Reuters πως η χρηματοδότηση του αγωγού θα έχει διευθετηθεί μέχρι τις 28 Απριλίου.

Ο ΤΑΡ αποτελεί το τελικό τμήμα ενός ενιαίου έργου, το οποίο περιλαμβάνει την ανάπτυξη του κοιτάσματος αερίου Σαχ Ντενίζ ΙΙ στην Κασπία και την κατασκευή των τριών ενδιάμεσων αγωγών ως την Ιταλία, δηλαδή της επέκτασης του «Αγωγού του Νοτίου Καυκάσου» (South Caucasus Pipeline), του ΤΑΝΑΡ και του ΤΑΡ, συνολικού προϋπολογισμού 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μέτοχοι του ΤΑΡ είναι η πετρελαϊκή πολυεθνική BP (20%), η κρατική εταιρεία αερίου του Αζερμπαϊτζάν Socar (20%), η ιταλική Snam (20%), η βελγική Fluxys (19%), η ισπανική Enagas (16%) και η ελβετική Axpo (5%).

Ο αγωγός θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα, προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου.

Το κατασκευαστικό τμήμα του έργου συνεχίζεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει καταρτισθεί, αφού την περασμένη Παρασκευή η κοινοπραξία ανακοίνωσε τις εταιρείες που θα αναλάβουν την υλοποίηση των τριών τμημάτων του αγωγού. Ανάμεσα στους ανάδοχους είναι και η ελληνική J&P ΑΒΑΞ, η οποία σε συνεργασία με την ιταλική Bonatti ανέλαβε τα δύο τμήματα, μήκους περίπου 360 χλμ., τα οποία θα εκτείνονται από την Καβάλα μέχρι την Ιεροπηγή (ελληνο-αλβανικά σύνορα).