Home Θέρμανση - κλιματισμός Η θέρμανση-ψύξη 5η στη λίστα περικοπών των καταναλωτών
Η θέρμανση-ψύξη 5η στη λίστα περικοπών των καταναλωτών

Η θέρμανση-ψύξη 5η στη λίστα περικοπών των καταναλωτών

0
0

Electrorad2-minΗ ψύξη-θέρμανση καταλαμβάνει την πέμπτη θέση, στη λίστα των πηγών εξόδων που έχουν περιορίσει οι Έλληνες καταναλωτές για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) και της εταιρίας ερευνών και επικοινωνίας TOTHEPOINT, , με θέμα: «Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές».

Στην έρευνα συμμετείχαν συμμετείχαν 765 καταναλωτές από το Νομό Θεσσαλονίκης, ενώ διενεργήθηκε από τις 29 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου 2016.  Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, τα οποία ανακοινώθηκαν προχθές κατά τη διάρκεια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του ΚΕ.Π.ΚΑ., η ψύξη-θέρμανση συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη πεντάδα των τομέων όπου ο μέσος Έλληνας έχει κάνει περικοπές.

Μάλιστα, το 39,1% των συμμετεχόντων δήλωσε πως έχει περιορίσει τα έξοδα του στον συγκεκριμένο τομέα για να τα βγάλει πέρα. Ένα ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από το 26,2% που είχε προκύψει στην αντίστοιχη έρευνα του προηγούμενου έτους.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η ένδυση-υπόδηση με 82,1%, έναντι 70,5% το 2015, ενώ ακολουθεί η διασκέδαση με 70%, από 54,6% που είχε συγκεντρώσει την περασμένη χρονιά. Στην 3η θέση βρίσκονται τα τρόφιμα με 63,1%, έναντι 43,1% το περασμένο έτος, ενώ αμέσως μετά κατατάσσονται οι διακοπές με 43,6%, από 41,5% που ήταν το ποσοστό της στην προηγούμενη έρευνα.

Το 88,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες πηγές εξόδων στις οποίες κάνουν λιτότητα οι Έλληνες:

  • Το 2015, 20,9% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,0%.
  • Το 2015, 22,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,8%.
  • Το 2015, 15,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας σπιτιού. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,7%.
  • Το 2015, 12,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη προσωπικής υγιεινής. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,9%.
  • Το 2015, 20,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 36,5%.
  • Το 2015, 14,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για οικιακό εξοπλισμό. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 32,8%.
  • Το 2015, 12,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για υγεία. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 23,6%.
  • Το 2015, 10,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 20,3%.

Τέλος, οι καταναλωτές, σε ποσοστό 48.3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο κριτήριο για τις αγορές τροφίμων, ενώ το 2015 το ποσοστό ήταν 37,7%. Το κριτήριο της ποιότητας το 2016 μειώθηκε από 32,6% σε 16,4%.