Home Ενεργειακές επισημάνσεις Το φυσικό αέριο και η βενζίνη στη λίστα αύξησης των φόρων
Το φυσικό αέριο και η βενζίνη στη λίστα αύξησης των φόρων

Το φυσικό αέριο και η βενζίνη στη λίστα αύξησης των φόρων

0
0

natural gasΔημοσιογραφικές πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι η βενζίνη και το φυσικό αέριο θα αναλάβουν τελικά, από την κατηγορία των καυσίμων, να σηκώσουν το «βάρος» κάλυψης του δημοσιονομικού ελλείμματος με την αύξηση των φόρων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι οποίες βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος με σημερινό δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής» και επιβεβαιώνονται από τις δηλώσεις του Π. Σκουρλέτη σε τηλεοπτική εκπομπή το βράδυ της Δευτέρας, από την αύξηση του φόρου κατανάλωσης φαίνεται να γλιτώνει το ντίζελ κίνησης.

Κι αυτό γιατί, όπως είχε αναφέρει στην εκπομπή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στην αντλία θα είχε σαν αποτέλεσμα την άνοδο του κόστους μεταφορά των προϊόντων, η οποία με τη σειρά της θα μετακυλιόταν στον καταναλωτή.

Επομένως, με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο είναι πως στην ελληνική πρόταση περιλαμβάνεται αύξηση τον φόρο κατανάλωσης της βενζίνης λίγο μικρότερη από 5%, κάτι που σημαίνει πως η τιμή του καυσίμου στην αντλία θα εμφανίζει αύξηση κατά 4-5 λεπτά το λίτρο.

Αυτή τη στιγμή, με βάση το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων βρίσκεται στα 1,366 ευρώ ανά λίτρο, ενώ της βενζίνης 100 οκτανίων στα 1,561 ευρώ. Δύο τιμές που θα διαμορφωθούν στα 1,386 και 1,611 αντίστοιχα.

Όσον αφορά το φυσικό αέριο, η ελληνική πρόταση «μιλά» για αύξηση του φόρου κατανάλωσης κατά 15% περίπου. Επομένως, εκτιμάται πως θα αγγίξει τα 1,7 ευρώ ανά gigajoule, από 1,5 ευρώ που είναι σήμερα. Μία τέτοια επιβάρυνση, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα κάνει λιγότερο ελκυστικό το φυσικό αέριο στους καταναλωτές, πολλοί από τους οποίους δυσκολεύονται έτσι κι αλλιώς να επωμισθούν το οικονομικό βάρος αντικατάστασης της εγκατάστασης του νοικοκυριού τους.

Ωστόσο, αν επαληθευτεί το παραπάνω σενάριο, το σημαντικότερο αρνητικό αντίκτυπο θα αφορά την ελληνική βιομηχανία, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο το κόστος παραγωγής. Εξάλλου, με βάση στοιχεία της Eurostat, ήδη οι φόροι που ισχύουν στην Ελλάδα κατατάσσουν το φυσικό αέριο για βιομηχανική χρήση 3ο ακριβότερο στην Ευρώπη.