Home Το θέμα της ημέρας Έξω πάνε καλά οι αγωγοί….
Έξω πάνε καλά οι αγωγοί….

Έξω πάνε καλά οι αγωγοί….

0
0

pipeline2Αυξάνεται η συζήτηση για την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού. Αυτή τη φορά την Παρασκευή η υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας Τεμενούσκα Πέτκοβα, δήλωσε στο Reuters ότι η κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου IGB θα μπορέσει να λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση μόλις ολοκληρωθεί το market test τον Σεπτέμβριο.

Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης

Η υπουργός δήλωσε σε επιχειρηματικό φόρουμ στη Σόφια ότι μόλις επιβεβαιωθεί το ενδιαφέρον, ο IGB θα μπορέσει να αιτηθεί χρηματοδότησης βάσει του ευρωπαϊκού επενδυτικού σχεδίου που ξεκίνησε το 2015.

«Η επιτυχής ολοκλήρωση του δεύτερου μέρους του market test θα επιβεβαιώσει τη βιωσιμότητα του έργου και θα επιτρέψει τη διεκδίκηση χρηματοδότησης υπό το σχέδιο Juncker» είπε.

Στόχος είναι να εγκριθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 21 δισ. ευρώ, ώστε το έργο να προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια 15 φορές περισσότερα σε διάστημα τριετίας.

Όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα τελική επενδυτική απόφαση για τον αγωγό, στον οποίο συμμετέχουν με ποσοστό 50% η βουλγαρική κρατική εταιρία φυσικού αερίου BEH και η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με την ιταλική Edison, ελήφθη πέρυσι.

Ο αγωγός IGΒ, με εκτιμώμενο κόστος 220 εκατ. ευρώ, έχει ήδη προσελκύσει εννέα ενδιαφερόμενους για την μεταφορά φυσικού αερίου. Η δυναμικότητά του θα ανέρχεται στα 4,3 δις κυβικά μέτρα. Η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο και να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2018.

Οι τρεις μέτοχοι του IGB, καθώς και η Gastrade, η αμερικανική Noble Energy και η αζέρικη SOCAR είναι ανάμεσα σε αυτούς που έχουν εκφράσει αρχικό ενδιαφέρον, ανέφερε η BEH.

Την ίδια ώρα στην Ελλάδα η κατασκευή του ΤΑΡ ξεκινά με προβλήματα.Λίγες μέρες μετά τα επίσημα εγκαίνια για την κατασκευή του, παρουσιάστηκαν προβλήματα λόγω της απεργίας των λιμενεργατών.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μπλοκάρισμα 70.000 τόνων σωλήνων που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του Αγωγού ΤΑΡ από τον Έβρο μέχρι τα σύνορα με Αλβανία.

Τα προβλήματα αναμένεται να συνεχιστούν καθώς η προσδοκώμενη αποκρατικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης συναντά την έντονη αντίδραση των εργαζομένων που έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσει για να αποτρέψουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ανανμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις…