Από το Facebook στο Netflix, εδώ είναι η λίστα των πρωταθλητών στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυτών που βελτιώνονται και των «τεμπέληδων» που ακόμα είναι κολλημένοι με την βρώμικη ενέργεια, όπως ο άνθρακας.

  • ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΥΡΣΑ:
*Η αξιολόγηση είναι σε κλίμακα 1 ως 4, με το 1 να είναι το καλύτερο σκορ.

Facebook (Βαθμός: 1)

Από τότε που πείσαμε το Facebook να σταματήσει να χρησιμοποιεί άνθρακα το 2011, αυτός ο τεχνολογικός γίγαντας πιέζει για την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και προσπαθεί να εξασφαλίσει ότι αυτά που μας αρέσουν και μοιραζόμαστε θα είναι πιο πράσινα από ποτέ!

Google (Βαθμός: 1)

Ο βασιλιάς των μηχανών αναζήτησης ήταν η πρώτη διαδικτυακή εταιρεία που υπέγραψε μία τεράστια συμφωνία για ανανεώσιμες πηγές το 2010 και έχει κάνει εντυπωσιακή πρόοδο προς τον στόχο της για χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

WhatsApp (Βαθμός: 1)

Από τότε που βρέθηκε στην ιδιοκτησία του Facebook το 2014, η δημοφιλής υπηρεσία μηνυμάτων συμμετέχει στην προσπάθεια για ένα διαδίκτυο που παίρνει ενέργεια από ΑΠΕ. Τα 30 δις μηνύματα που στέλνονται κάθημερινά οδηγούν σε ένα ανανεώσιμο μέλλον.

iTunes (Βαθμός: 1)

Όσο υπάρχει μουσική, υπάρχει ελπίδα! Η Apple μπήκε πολύ δυναμικά στην πράσινη ενέργεια, που σημαίνει ότι όταν κατεβάζεις ένα τραγούδι από το iTunes, η Apple χρησιμοποιεί ανανεώσιμη ενέργεια.

YouTube (Βαθμός: 1)

Το 2015, το video streaming αντιπροσώπευε το 63% της παγκόσμιας κίνησης στο διαδίκτυο, κάνοντας το streaming μία από τις μεγαλύτερες κατηγορίες στην κατανάλωση ενέργειας. Μέχρι το 2020, το streaming αναμένεται να φτάσει το 80%. Και αυτό θα χρειαστεί πολλή ενέργεια!

  • ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΙ:

Etsy (Βαθμός: 2)

Το Etsy έχει κάνει μεγάλα βήματα για να στρέψει την online αγορά του στη χρήση καθαρών πηγών ενέργειας και ήδη ένα μέρος των ψηφιακών δραστηριοτήτων του έχει περάσει σε ένα κέντρο δεδομένων που χρησιμοποιεί ΑΠΕ. Έχει υψώσει τη φωνή του, απαιτώντας από επιχειρήσεις κοινής ωφελείας και ηγέτες κυβερνήσεων να κάνουν περισσότερα για να επιταχυνθεί η μετάβασή τους σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

LinkedIn (Βαθμός: 2)

Η αναζήτηση εργασίας που κάνεις αυξάνει το αποτύπωμα του άνθρακα που χρησιμοποιείς; Το LinkedIn ήταν μαθητής του 3 όταν αξιολογήσαμε την εταιρεία το 2015. Από τότε, έχει δεσμευτεί να χρησιμοποιεί 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πιέζει τους χειριστές των κέντρων δεδομένων και των υπηρεσιών κοινής ωφελείας να παρέχουν περισσότερη ενέργεια από ΑΠΕ.

Ακόμα όμως μόνο το 10% τροφοδοτείται από ΑΠΕ. Πρέπει  να συνεχίσει την πίεση και να φτιάξει ένα σχέδιο έτσι ώστε όλες οι εργασίες του να τροφοδοτούνται εξ’ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές. Δεν πρέπει να δεχτούμε τίποτα λιγότερο από μία εταιρεία που έχει φέρει επανάσταση στην αναζήτηση εργασίας.

Skype (Βαθμός: 2)

Είσαι σε επαφή με συγγενείς και φίλους σε όλον τον κόσμο; Ναι! Τροφοδοτούνται όμως οι κλήσεις σου από ανανεώσιμες πηγές; Το Skype είναι μία εφαρμογή που φτιάχτηκε από τη Microsoft, η οποία πριν ήταν μαθητής του 3, όπως και το LinkedIn. Ωστόσο, έχει αρχίσει να κάνει βήματα για να φτάσει τους ανταγωνιστές του, Apple και Google.

  • ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ…

Twitter (Βαθμός: 4)

Παρόλο που το Twitter έχει γίνει μία πλατφόρμα για κάποιους πολύ γνωστούς αρνητές των κλιματικών αλλαγών, οι 140 χαρακτήρες ακόμα και για τα πιο διάσημα «τιτιβίσματα» θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται με ανανεώσιμες πηγές αν το Twitter ακολουθούσε το Facebook, την Google, την Apple και άλλους ηγέτες του κλάδου.

Amazon Prime (Βαθμός: 3)

Παρόλο που η Amazon Web Services, η οποία είναι αρμόδια για την Amazon Prime Music και Video, έχει δεσμευτεί να τροφοδοτείται 100% από ανανεώσιμες πηγές μακροπρόθεσμα και υπέγραψε πρόσφατα αρκετές μεγάλες συμφωνίες για ανανεώσιμη ενέργεια, ακόμα  δεν είναι δυνατό για τους πελάτες της να δουν οποιαδήποτε πρόοδο. Η εταιρεία τηρεί σιγή ιχθύος σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές διοξειδιου του άνθρακα. Η ανάλυση της Greenpeace δείχνει ότι η Amazon Web Services συνεχίζει να επεκτείνεται ταχύτατα σε περιοχές που τροφοδοτούνται από άνθρακα και άλλα είδη βρώμικης ενέργειας και όχι ανανεώσιμων πηγών.

Alibaba (Βαθμός: 4)

Η παγκόσμια πλατφόρμα εμπορίου έχει καταρρίψει πολλά ρεκόρ στις παγκόσμιες πωλήσεις, αλλά αυτές εξακολουθούν να τροφοδοτούνται από άνθρακα! Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένα διαθέσιμο στοιχείο που να δείχνει ότι η εταιρεία προσπαθεί να προωθήσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ο διευθύνων σύμβουλος της, Jack Ma, θεωρείται οραματιστής του διαδικτύου που έχει εκφράσει τις ανησυχίες του για τις κλιματικές αλλαγές. Τι περιμένει η Alibaba για να κάνει τις αγορές μας πιο πράσινες;

Netflix (Βαθμός: 4)

Το Netflix έχει αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση, αλλά δυστυχώς δεν είναι αρκετά μπροστά στο πώς να τροφοδοτεί ενεργειακά το streaming. Ενώ πάρα πολλοί καινοτόμοι ηγέτες στην τεχνολογία όπως η Google, η Apple και το Facebook χρησιμοποιούν καθαρή ενέργεια για να τροφοδοτούν τις εφαρμογές τους, το Netflix είναι ακόμα κολλημένο στη βρώμικη ενέργεια, όπως ο άνθρακας.

Χιλιάδες φανατικοί της τηλεόρασης ζητούν από το Netflix να ακολουθήσει τα βήματα άλλων καινοτόμων εταιριών τεχνολογίας: να σταματήσει να χρησιμοποιεί άνθρακα και να τροφοδοτεί τις αγαπημένες μας σειρές και ταινίες με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Υπόγραψε για να πείσεις το Netflix να γίνει πράσινο και να δεσμευτεί να χρησιμοποιεί 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας!

Οι παραπάνω πληροφορίες προέρχονται και εξηγούνται πιο αναλυτικά στο Greenpeaces 2017 Clicking Cleanreport, που είναι διαθέσιμο εδώ:  http://clickclean.org/