Home Καταναλωτής Διπλάσιες το 2016 οι πωλήσεις του φυσικού αερίου κίνησης
Διπλάσιες το 2016 οι πωλήσεις του φυσικού αερίου κίνησης

Διπλάσιες το 2016 οι πωλήσεις του φυσικού αερίου κίνησης

0
0

Οι πωλήσεις φυσικού αερίου κίνησης διπλασιάστηκαν το 2016 σύμφωνα με απολογιστικά στοιχεία της ΔΕΠΑ.
Συγκεκριμένα το φυσικό αέριο κίνησης FISIKON, κατέγραψε πωλήσεις 1.361.000 κιλών το 2016 σε σχέση με 640.000 το 2015, σημειώνοντας αύξηση 210%.
Το 2015 σε σχέση με το προηγούμενο έτος είχε καταγραφεί αύξηση πωλήσεων 250%.
Το γεγονός αυτό οφείλεται και στην επέκταση του δικτύου πρατηρίων  FISIKON.
Μάλιστα σε λίγες ημέρες θα λειτουργήσει νέο πρατήριο FISIKON στο Κορωπί επί της οδού Μαρκοπούλου
Tα πρατήρια φυσικού αερίου που λειτουργούν σήμερα είναι τα ακόλουθα:
•             Κηφισιά (Λ. Κηφισίας 264)
•             Ν. Φιλαδέλφεια (8ο Χλμ Εθνικής Αθηνών Θες/νίκης)
•             Ανθούσα (1ο χλμ Λ. Ανθούσας)
•             Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη και Νικηταρά)
•             Θεσσαλονίκη – Πυλαία (Λ. Γεωργικής Σχολής 128)
•             Θεσσαλονίκη- Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία)
•             Λάρισα (Οδός Βόλου 65)
•             Βόλο (Οδός Λαρίσης 202)
•             Λαμία (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας)
•             Αγ. Ιωάννη Ρέντη, στην οδό Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4
Πρέπει να σημειωθεί ότι το φυσικό αέριο είναι περίπου 60% φθηνότερο σε σύγκριση με τη βενζίνη, 30% φθηνότερο σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% σε σύγκριση με το LPG
Πωλείται σε κιλά και το κάθε κιλό φυσικό αέριο κίνησης αντιστοιχεί σε 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο
Σημειώνεται πως σήμερα στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν τα εξής εργοστασιακά οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό  αέριο:
•    Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat  Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS)
•    Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel)
•    Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel)
•    Skoda (Octavia G-TEC, Citigo)
•    Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS)
•    Audi (Audi A3 Sportback g-tron)
•    Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT)
•    Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir)
•    Piaggio
•    Iveco  (Iveco Daily, New Strails)
•    Honda (Civic Natural Gas).

Συμβολή στη βελτίωση των περιβαλλοντολογικών συνθηκών

Με μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων PM και παράγοντας 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από αυτούς της βενζίνης (όταν χρησιμοποιείται για την κίνηση οχημάτων) και 35% λιγότερο από αυτούς του πετρελαίου, το φυσικό αέριο συμβάλει σημαντικά στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου καθώς το διοξείδιο του άνθρακα όπως είναι γνωστό αποτελεί ένα από τα αέρια που εντείνουν το συγκεκριμένο φαινόμενο.
Με ένα «καθαρό» καύσιμο που εκπέμπει σημαντικά λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα σε σχέση με άλλα καύσιμα και είναι αισθητά πιο οικονομικό κινούνται όλο και περισσότεροι ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγοί.
Πρόκειται για το φυσικό αέριο κίνησης (CNG), το λεγόμενο «πράσινο» καύσιμο το οποίο είναι από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον ενώ ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι ότι δεν νοθεύεται.
Σε αντίθεση με τα αυξανόμενα περιστατικά νοθείας καυσίμου σε άλλες περιπτώσεις και τα περιστατικά ‘πειραγμένης’ αντλίας, το φυσικό αέριο κίνησης δεν μπορεί να νοθευτεί γιατί  η παροχή του γίνεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς απ’ ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου σε ειδικό εξοπλισμό στα πρατήρια.
Το φυσικό αέριο είναι το πιο καθαρό και με τους χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα:

•       Η καύση του παράγει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, οπότε υποκαθιστώντας τα άλλα καύσιμα συμβάλλει στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
•      Δεν περιέχει ενώσεις θείου που ρυπαίνουν το περιβάλλον και προκαλούν το φαινόμενο της όξινης βροχής.
•      Η καύση του είναι καθαρή και πρακτικά δεν εκπέμπει αιθάλη και αιωρούμενα σωματίδια, περιορίζοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Καινοτομία στις μεταφορές με φυσικό αέριο

Στην Ευρώπη τα πρατήρια CNG έχουν ξεπεράσει τα 4.500 για να καλύψουν την ζήτηση των 2.000.000 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων.
Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό NGVA, στην Ιταλία υπάρχουν 1046 σταθμοί ανεφοδιασμού, η  Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της καθώς με βάσει τις τάσεις στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ιδρύσει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG για να καλύψει τη ζήτηση.
Τί κερδίζουμε με το φυσικό αέριο;
1. Καθαρό περιβάλλον: Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται έως 25% λιγότερο CO2 και έως 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου.
2. Μεγαλύτερη οικονομία: Με βάση τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 65% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, περίπου 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 45% χαμηλότερη σε σύγκριση με το υγραέριο.
3. Λιγότερες φθορές: Η λειτουργία των κινητήρων CNG γίνεται με χαμηλότερη συμπίεση του καυσίμου στον κινητήρα, γεγονός που συνεπάγεται μικρότερη φθορά χρήσης και λιγότερο κόστος συντήρησης.
4. Ανόθευτο καύσιμο: Τo φυσικό αέριο δεν μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται απευθείας από τους αγωγούς κατευθείαν στα πρατήρια.
5. Αθόρυβη λειτουργία: Η καύση του φυσικού αερίου είναι πιο αθόρυβη σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης και κατά πολύ πιο αθόρυβη από τους κινητήρες πετρελαίου.
6. Υψηλή αξιοπιστία: Είναι ποιοτικά ανώτερο καύσιμο χωρίς προσμίξεις και βαθμό οκτανίων 130.
7. Ασφάλεια: Το φυσικό αέριο ακόμη κι αν διαφύγει, είναι αρκετά ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα.