Home Θεσμικοί φορείς Σχέδιο για 4.000 «πράσινα» λεωφορεία και μονάδες παραγωγής τους στην Ελλάδα
Σχέδιο για 4.000 «πράσινα» λεωφορεία και μονάδες παραγωγής τους στην Ελλάδα

Σχέδιο για 4.000 «πράσινα» λεωφορεία και μονάδες παραγωγής τους στην Ελλάδα

0
0

Την ένταξη της  Ελλάδας στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Clean Transport Facility (CTF), ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της ΕΕ που αφορά «καθαρές» μεταφορές επιδιώκει η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η εφημερίδα «Έθνος».

Τα σχέδια του υπουργείου είναι να παραγγελθούν 3.500-4.000 αστικά λεωφορεία νέας γενιάς, είτε ηλεκτρικά είτε με καύσιμο LNG (δηλαδή με υγροποιημένο γκάζι), στα πλαίσια των αποφάσεων σε επίπεδο ΕΕ με στόχο τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων κυρίως στα αστικά κέντρα. Κι αυτό καθώς τα ηλεκτρικά λεωφορεία παράγουν μηδενικούς ρύπους, ενώ τα LNG λεωφορεία παράγουν πολύ μικρότερους ρύπους από τα diesel λεωφορεία.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης εξέφρασε το σχετικό ενδιαφέρον σε επαφές που είχε την περασμένη Πέμπτη στη Σόφια με την επίτροπο Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κυβέρνηση προτίθεται ακόμα να προτείνει στην Κομισιόν την εγκατάσταση δύο μονάδων παραγωγής «πράσινων λεωφορείων» στην Ελλάδα, από την εταιρεία που θα κερδίσει στον διαγωνισμό για την προμήθειά τους. Στόχος είναι να μπει όρος στον διαγωνισμό που να υποχρεώνει τον προμηθευτή να ανοίξει μονάδες παραγωγής στη χώρα μας, με κίνητρο ένα μεγάλο μακροχρόνιο συμβόλαιο.

Η εφημερίδα επικαλείται κορυφαία κυβερνητική πηγή που αποκαλύπτει ότι έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες για συμμετοχή στον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Παράλληλα εξετάζεται από την ελληνική πλευρά να μπει στο συγκεκριμένο σχέδιο και η ΕΛΒΟ, έστω κι αν χρειαστεί να ιδιωτικοποιηθεί.

Ήδη προγραμματίζεται η αποστολή κλιμακίων του υπουργείου Μεταφορών στις Βρυξέλλες εντός των επόμενων εβδομάδων, για επαφές προκειμένου να ενταχθεί η Ελλάδα στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Clean Transport Facility (CTF).

Σχετικά με τη χρηματοδότηση, κορυφαία στελέχη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ανέφεραν ότι η τράπεζα είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει τέτοιου είδους επενδύσεις που είναι κάτω από την ομπρέλα του CTF, με το ύψος της χρηματοδότησης ανάλογα με την περίπτωση να κινείται από 30% μέχρι 50%, όπως σημειώνει η εφημερίδα.