Home Ενεργειακές επισημάνσεις Πώς η ηλεκτροκίνηση θα επηρεάσει την τσέπη μας;
Πώς η ηλεκτροκίνηση θα επηρεάσει την τσέπη μας;

Πώς η ηλεκτροκίνηση θα επηρεάσει την τσέπη μας;

0
0

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή της Ευρώπης και προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και στην Ελλάδα. Παρατηρούμε ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν σιγά σιγά να μειώνουν την παραγωγή συμβατικών αυτοκινήτων και αυξάνουν την παραγωγή των ηλεκτρικών. Πως μπορεί, όμως, η ηλεκτροκίνηση να επηρεάσει την τσέπη αυτών που δεν έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ξεχωρίζουν για το χαμηλό κόστος καυσίμου (κατά 40 – 70% χαμηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά) και για το ότι είναι φιλικά προς το περιβάλλον και συμβάλλουν στην μείωση εκπομπών CO2

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να κινηθούν χρειάζονται ρεύμα, γι αυτό τον λόγο στο εξωτερικό ήδη έχουν εγκατασταθεί πολλοί σταθμοί φόρτισης. Στην Ελλάδα έχουμε μερικούς, αλλά ο αριθμός αυτός δεν αρκεί να εξυπηρετήσει όλα τα αυτοκίνητα, εάν αυξηθούν τα ηλεκτροκίνητα στους δρόμους.

Η ΡΑΕ εξετάζει το πλάνο του ΔΕΔΔΗΕ για την ανάπτυξη του πανελλαδικού δικτύου σταθμών φόρτισης και αναμένεται να επικυρωθεί με υπουργική απόφαση. Το πλάνο, σύμφωνα με πληροφορίες του energyin.gr,  χωρίζεται σε δύο φάσεις.

  • Η πρώτη φάση, η οποία θα είναι και πιλοτική, θα έχει διάρκεια 2 χρόνια και θα αφορά την εγκατάσταση 100- 150 σταθμούς φόρτισης κυρίως στην νησιωτική αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το κόστος της πρώτης φάσης υπολογίζεται στις 700.000 ευρώ.
  • Η δεύτερη φάση, θα ξεκινήσει με την ολοκλήρωση της πρώτης και θα διαρκέσει 3 χρόνια. Η φάση αυτή θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση 1.000- 1.500 σταθμών, σε όλη την Ελλάδα και ο προϋπολογισμός αυτού του έργου φτάνει τα 9.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τη ΡΑΕ, το έργο πρέπει να γίνει μεθοδικά, διότι το κόστος  (σ.σ. 9.700.000 ευρώ) θα περάσει στους λογαριασμούς ρεύματος των καταναλωτών.

Όπως είναι γνωστό στο λογαριασμό του ρεύματος, πληρώνουμε τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, οι οποίες μεταξύ άλλων αφορούν τη χρήση του ελληνικού δικτύου διανομής. Η χρέωση αυτή καλύπτει τις δαπάνες λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του Δικτύου Διανομής, Μέσης και Χαμηλής Τάσης. Ο ΔΕΔΔΗΕ ως Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη του Δικτύου Διανομής και μεριμνά για την ομαλή και απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση των ακινήτων.

Αυτό σημαίνει ότι στο ποσό που ήδη πληρώνουμε για τη χρήση του ελληνικού δικτύου διανομής, θα προστεθεί το κόστος (9.700.000 ευρώ) της εγκατάστασης των σταθμών φόρτισης.