Προς την ηλεκτροκίνηση και τα ΜΜΜ
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Αθανάσιος Βούρδας, μιλώντας στο συνέδριο Ecomobility, αναφέρθηκε στα σχέδια της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση.
Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)
Αρχικά ανέφερε πως στην Ελλάδα σύνολο κυκλοφορούν 8.070.000 οχήματα (ΙΧ), από τα οποία τα περισσότερα έχουν άδεια κυκλοφορίας πριν από 17 χρόνια. Το 80% αυτών κάνει χρήση αμόλυβδης ενώ το άλλο 13% κάνει χρήση πετρελαίου.
Στόχος της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, είναι η ώθηση της ηλεκτροκίνησης για αυτό εκπονείται σχέδιο κατασκευής σταθμών φόρτισης κατά μήκος αστικών και υπεραστικών δρόμων, σε σταθμούς μετεπιβίβασης κ.ο.κ.
«Βασικό ζήτημα είναι η ανανέωση στόλου των λεωφορείων και ΚΤΕΛ», ανέφερε και συνέχισε «έχουν δεσμευτεί 90 λεωφορεία από τον ΟΑΣΑ που θα λειτουργούν με ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο, ενώ παράλληλα καταθέτουμε μελέτη για την κατασκευή σταθμών φόρτισης λεωφορείων και σταθμών εφοδιασμού φυσικού αερίου».
Μανιάτης: «Μειώθηκε κατά 50% η χρήση ΜΜΜ το διάστημα 2014-2017»
Ο βουλευτής Γιάννης Μανιάτης, από την μεριά του, τόνισε πως το 2017 οι Αθηναίοι χρησιμοποιήσαν 50% λιγότερο Μεσα Μαζικής Μεταφοράς από ότι το 2014.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ίδιο, το 2014 καταγράφηκαν 1.143.000.000 επιβιβάσεις και μετεπιβιβάσεις, ενώ το 2017 μόλις 619.000.000.
«Είμαστε στην 4η βιομηχανική επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης και του Internet of things και είναι η ευκαιρία για την Ελλάδα βα συμμετάσχει ως ισότιμος παίκτης και όχι ως απλός εισαγωγέας της τεχνολογίας από το εξωτερικό», είπε ο κ. Μανιάτης, αναφερόμενος στην πρόοδο της τεχνολογίας.