1. Home
  2. Ενεργειακές
  3. επισημάνσεις
  4. Ο κώδικας που προστατεύει τους προμηθευτές φ/α από τα ληξιπρόθεσμα
Ο κώδικας που προστατεύει τους προμηθευτές φ/α από τα ληξιπρόθεσμα

Ο κώδικας που προστατεύει τους προμηθευτές φ/α από τα ληξιπρόθεσμα

0

Για να αλλάξει προμηθευτή φυσικού αερίου ένας καταναλωτής ή μία επιχείρηση θα πρέπει να εξοφλήσει ή να προχωρήσει σε διακανονισμό των οφειλών του, προκειμένου να αποτραπεί η συσσώρευση οφειλών προς τις εταιρείες φυσικού αερίου.

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)

Ο νέος Κώδικας, ο οποίος θεσπίστηκε μετά από εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη, θέτει κανόνες σχετικά με τα τιμολόγια, τις διακοπές λόγω χρέους, την ενημέρωση των καταναλωτών, κ.α.

Στόχος του νέου κώδικα είναι να αποφευχθεί η τακτική που ακολουθούσαν πολλοί κακοπληρωτές στο ρεύμα, οι οποίοι άφηναν φέσι στη ΔΕΗ.

Ο κώδικας, μεταξύ άλλων, αναφέρει ρητά ότι η αλλαγή προμηθευτή γίνεται μετά την εξόφληση ή το διακανονισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών, ή την αναδοχή εκ μέρους του νέου προμηθευτή των παλαιότερων οφειλών.

Μάλιστα, σε περίπτωση που ένας πελάτης κάνει αίτηση αλλαγής προμηθευτή, αλλά προηγουμένως ο προμηθευτής έχει καταγγείλει τη σύμβαση, τότε ο δεύτερος έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον αρμόδιο Διαχειριστή να μην ξαναενεργοποιήσει τη σύνδεση του πελάτη, μέχρις ότου τακτοποιηθούν οι μεταξύ τους οφειλές.

Από τον κανονισμό εξαιρούνται μόνο οι «ευάλωτοι πελάτες» που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης ή έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ο προμηθευτής μπορεί να παρέχει σε πελάτες που αντιμετωπίζουν δυσχέρεια ή αδυναμία αποπληρωμής λογαριασμών κατανάλωσης, ειδικά προγράμματα ρύθμισης εξόφλησης λογαριασμών ή διακανονισμού παλαιότερων οφειλών, ιδίως μέσω δόσεων.

Επίσης, ο κώδικας προβλέπει ότι εάν ο προμηθευτής παρέχει και ηλεκτρική ενέργεια, θα πρέπει να αποστέλλει ξεχωριστούς λογαριασμούς για κάθε υπηρεσία. Η εγγύηση για τη σύναψη σύμβασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το εκτιμώμενο ποσό δύο Λογαριασμών Κατανάλωσης.

Αν ένας λογαριασμός δεν εξοφληθεί εμπρόθεσμα τότε η οφειλή που εκκρεμεί μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό επιβαρυμένη με τόκους. Αν παρέλθει άπρακτη και η δεύτερη προθεσμία εξόφλησης τότε ο προμηθευτής μπορεί να ζητήσει διακοπή της παροχής.

Ο προμηθευτής μπορεί να παρέχει σε πελάτες που αντιμετωπίζουν δυσχέρεια ή αδυναμία αποπληρωμής λογαριασμών κατανάλωσης, ειδικά προγράμματα ρύθμισης εξόφλησης λογαριασμών ή διακανονισμού παλαιότερων οφειλών, ιδίως μέσω δόσεων.

Τα τιμολόγια πρέπει να αναπροσαρμόζονται με μηχανισμό διαφανή και γνωστό εκ των προτέρων.