Home Ηλεκτρισμός Τρία tips για την αναζήτηση εναλλακτικού παρόχου ρεύματος
Τρία tips για την αναζήτηση εναλλακτικού παρόχου ρεύματος

Τρία tips για την αναζήτηση εναλλακτικού παρόχου ρεύματος

0
0

Το μέλος της ΡΑΕ, Νεκταρία Καρακατσάνη, επεσήμανε τα τρία βασικά βήματα που θα πρέπει να έχουν κατά νου οι καταναλωτές, στην αναζήτησή τους για εναλλακτικό προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την «Καθημερινή», τα όσα ανέφερε η κα. Καρακατσάνη:

1. Να μην εντυπωσιάζονται από τα ποσοστά των εκπτώσεων. Οι διατυπώσεις που συνοδεύουν την περιγραφή των προϊόντων ηλεκτρισμού καλλιεργούν συχνά στους καταναλωτές μια ισχυρή θετική αίσθηση, δίνοντας έμφαση σε κάποια ποσοστά εκπτώσεων που είναι αξιοσημείωτα. Χρειάζεται, ωστόσο, περαιτέρω σκέψη και επεξεργασία, προκειμένου να γίνει αντιληπτό τι ακριβώς αφορά η προτεινόμενη έκπτωση, με ποιον τρόπο και για πόσο χρονικό διάστημα παρέχεται, καθώς και ποια τιμολογιακή πολιτική ισχύει για το υπόλοιπο διάστημα του συμβολαίου.

2. Ο καταναλωτής θα πρέπει πριν προχωρήσει σε αλλαγή παρόχου να ξέρει το δικό του προφίλ. Θα πρέπει να εξοικειωθεί με τα χαρακτηριστικά της κατανάλωσής του αλλά και γενικότερα με τη δομή του λογαριασμού ρεύματος, για να μπορέσει να αξιολογήσει καλύτερα τα ποικίλα προϊόντα και να καταλήξει σε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις δικές του ιδιαιτερότητες.

Σημαντικές παράμετροι που πρέπει να γνωρίζει είναι η ετήσια κατανάλωσή του (βασισμένη σε λογαριασμούς πρόσφατων ετών αλλά και στην εκτίμηση των αναγκών τους για το προσεχές μέλλον), η κατανόηση της εποχικότητας της κατανάλωσης (όπως το εύρος διακύμανσης μεταξύ χειμερινών και θερινών μηνών, ιδίως αν υπερβαίνουν τις 2.000 KWh για κάποιο τετράμηνο, λόγω αναγκών θέρμανσης ή κλιματισμού), αν διαθέτουν νυχτερινό τιμολόγιο και ποια είναι η ισχύς της παροχής τους (μονοφασική ή τριφασική).

3. Να υπολογίζουν το ετήσιο όφελος. Ο ασφαλέστερος δείκτης για τη σύγκριση εναλλακτικών παρόχων είναι το όφελος που προκύπτει σε ετήσια βάση στο ύψος του δικού σας λογαριασμού ρεύματος. Σε κάποιες περιπτώσεις, διαπιστώνεται ότι η ουσιαστική έκπτωση που προκύπτει στο σύνολο του λογαριασμού και για όλο το διάστημα της σύμβασης είναι αισθητά μικρότερη από το ποσοστό που αποτελεί τη βασική αναφορά στην προώθηση του προϊόντος. Επιπροσθέτως, μπορεί να έχουν διαφοροποιηθεί στοιχεία (όπως η συχνότητα εφαρμογής της πάγιας χρέωσης ή η προσθήκη μιας ρήτρας, που δύναται να προκαλέσει πρόσθετες χρεώσεις), τα οποία απορροφούν τμήμα της έκπτωσης που τονίζεται κατά την παρουσίαση ενός ενεργειακού προϊόντος. Αν η σύμβαση είναι διετούς διάρκειας, ενδέχεται το όφελος να είναι ισχυρό κατά το πρώτο έτος και να περιορίζεται αρκετά εν συνεχεία. Επιπλέον, στην περίπτωση νυχτερινού τιμολογίου, απαιτείται μεγαλύτερη προσοχή κατά τη διαδικασία της σύγκρισης προϊόντων, ώστε να εισαχθεί η ημερήσια και η νυχτερινή κατανάλωση στους επιμέρους υπολογισμούς.