Home Καύσιμα Πετρέλαιο: Σενάρια εξίσωσης σε θέρμανσης και κίνησης
Πετρέλαιο: Σενάρια εξίσωσης σε θέρμανσης και κίνησης

Πετρέλαιο: Σενάρια εξίσωσης σε θέρμανσης και κίνησης

0
0

Ενδεχόμενες φορολογικές μεταβολές, με αφορμή την προγραμματισμένη εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με το φόρο στο κίνησης, εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών. Ωστόσο και η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνέβαλε σε αυτή τη σκέψη.

Η χαμηλότερη φορολογία του ντίζελ, σε σχέση με την αμόλυβδη και η μικρότερη κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων αναμένεται να μειώσει τα φορολογικά έσοδα που προέρχονται από τα καύσιμα, μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης. Σε μία κρίσιμη περίοδο για τα δημόσια έσοδα, το ενδεχόμενο αυτό στρέφει το Υπουργείο Οικονομικών στην εξέταση κάποιων σεναρίων.

Ένα από αυτά, προβλέπει την μείωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης εν όψει της προγραμματισμένης για τον Οκτώβριο του ερχόμενου έτους εξίσωσης της τιμής μεταξύ των ντίζελ κίνησης και θέρμανσης. Σε περίπτωση που η εξίσωση πραγματοποιηθεί με βάση τα σημερινά δεδομένα, τότε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα εκτιναχθεί από τα περίπου 0,95 ευρώ ανά λίτρο που πωλείται επί του παρόντος, στο 1,45 ευρώ ανά λίτρο.

Στην περίπτωση αυτή, το Υπουργείο εξετάζει την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με παράλληλη μείωση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, ώστε οι δύο τιμές να συγκλίνουν. Έτσι, η τιμή θα διαμορφωθεί τον Οκτώβριο του 2012 στο 1,2 ευρώ ανά λίτρο.

Παρά την αύξηση των εσόδων από το πετρέλαιο θέρμανσης, βάσει αυτού του σεναρίου, η προβλεπόμενη αύξηση των πετρελαιοκίνητων ΙΧ, σε συνδυασμό με την σημαντική μείωση των εσόδων από το ντίζελ κίνησης, τα φορολογικά έσοδα αναμένεται να μην αυξηθούν σε ανάλογο βαθμό.

Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται, το σενάριο εξίσωσης του φόρου του πετρελαίου κίνησης με το φόρο της αμόλυβδης ώστε τα δυο καύσιμα να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους και το όφελος για τους κατόχους πετρελαιοκίνητων ΙΧ να περιοριστεί μόνο στη μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με την κατοχή ενός βενζινοκίνητου οχήματος.Το σενάριο αυτό προβλέπει αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο χωρίς εξίσωση του φόρου στο ντίζελ κίνησης.