1. Home
  2. Καύσιμα
  3. Μπλόκο στο σύστημα ελέγχου καυσίμων
Μπλόκο στο σύστημα ελέγχου καυσίμων

Μπλόκο στο σύστημα ελέγχου καυσίμων

0

Το σύστημα εισροών και εκροών καυσίμου στα πρατήρια υγρών καυσίμων δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί, καθώς συναντά τις αντιδράσεις των εφοριακών και των τελωνειακών.


Η εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών καυσίμων καθυστερεί εδώ και ένα έτος, ενώ υπολογίζεται ότι το Δημόσιο χάνει ετησίως σε φόρους 1,5 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ηλεκτρονικό σύστημα που μετρά τις ποσότητες των καυσίμων που εισρέουν από το βυτίο στη δεξαμενή και από τη δεξαμενή στην αντλία. Αυτό έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί και με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.


Στη συνέχεια, η απόφαση αυτή έπρεπε να λάβει και τη φορολογική της διάσταση. Δηλαδή η μέτρηση να αποτελεί φορολογικό δεδομένο. Σύμφωνα με το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, «υπήρξαν αντιδράσεις από το κύκλωμα εμπορίας καυσίμων και το μηχανισμό του υπουργείου Οικονομικών. Δηλαδή εφοριακοί και τελωνειακοί. Το επιχείρημα των τελευταίων ήταν ότι δεν χρειάζεται το σκέλος του συστήματος που αφορά στις εισροές να αποτελέσει φορολογικό στοιχείο καθώς ελέγχονται τα παραστατικά διακίνησης. Τα οποία, όμως, όπως πρόσθεσε το ίδιο στέλεχος, «είναι γνωστό ότι μπορεί να παραποιηθούν». «Γινόταν κόλαση… ανάμεσα στα δύο υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών», σύμφωνα με το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης.


Πριν από δύο μήνες, αναφέρει το στέλεχος, «ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σωκ. Ξυνίδης έστειλε επιστολή στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Π. Οικονόμου και τον πρώην γενικό γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων Γ. Καπελέρη, επισημαίνοντάς τους πως αν δεν αποτελέσουν φορολογικά δεδομένα οι εισροές το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν αντιμετωπίζεται».


Στις 14 Δεκεμβρίου 2011 στη συνεδρίαση της επιτροπής για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής οι εκπρόσωποι του υπουργείου Ανάπτυξης έθεσαν το θέμα και ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλος ζήτησε να υπογραφεί άμεσα η απόφαση. Μάλιστα, πληροφορίες λένε, ότι ο κ. Βενιζέλος ρώτησε το γενικό γραμματέα Χάρη Θεοχάρη και τον επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γιάννη Διώτη «γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί αυτή απόφαση». Ζήτησε μάλιστα από τον κ. Διώτη να τον ενημερώνει αναλυτικά για την αγορά των καυσίμων. Στο θέμα, πρόσθεσε το ίδιο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, συμφωνούσε και ο κ. Καπελέρης, αλλά αντιδρούσε ο «μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών».


Σύμφωνα με το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, που επικαλείται η εφημερίδα Ημερησία, οι επιτήδειοι του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων εξελίσσουν τους τρόπους εξαπάτησης των καταναλωτών. Όταν η διεύθυνση Μετρολογίας του υπουργείου εντόπισε τις παράνομες καλωδιώσεις σε αντλίες, οι επιτήδειοι εξελίσσουν την τεχνολογία τοποθετώντας μικρά τσιπ. Στη συνέχεια όταν συνελήφθησαν περιπτώσεις προχώρησαν στο «πείραγμα» του λογισμικού των αντλιών. Τώρα οι νέες μέθοδοι είναι η πρόσμιξη αιθανόλης με βενζίνη, η θέρμανση των σωληνώσεων των δεξαμενών με «σερπαντίνες» ζεστού νερού και η ρίψη ταμπλέτας στις δεξαμενές για «φούσκωμα» του όγκου των καυσίμων.