
Η έλλειψη επάρκειας αποθεμάτων βιοκαυσίμων είναι ο λόγος που η Lufthansa αποφάσισε να μην προβεί στην άμεση χρήση της βιοκηροζίνης στα αεροσκάφη της, παρόλο που που οι δοκιμαστικές πτήσεις έχουν στεφθεί με πλήρη επιτυχία.
Η βιοκηροζίνη βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της βήματα και δεν έχουν δημιουργηθεί όλες οι απαραίτητες εγκαταστάσεις. Η ιδέα πίσω από τα βιοκαύσιμα είναι απλή και βασίζεται στον κύκλο του άνθρακα. Τα φυτά απορροφούν CO2 από την ατμόσφαιρα μέσω της φωτοσύνθεσης. Όταν οι κινητήρες του αεροσκάφους καίνε βιοκαύσιμα, αυτό το CO2 απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα βιοκαύσιμα είναι 50% λιγότερες από τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 1.471 τόνους, ενώ η συνολική κατανάλωση μείγματος κηροζίνης ανήλθε σε 1.556 τόνους.
Τις αντίθετες απόψεις τους στο ενδεχόμενο χρήσης της βιοκηροζίνης εκφράζουν, όμως, και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, σημειώνοντας από την πλευρά τους την ανεπάρκεια κατάλληλων γεωργικών εκτάσεων για την κάλυψη των αναγκών της αεροπορικής αγοράς.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει αναλάβει σημαντικές δράσεις όσον αφορά την προστασία του κλίματος και έχει θέσει φιλόδοξους στόχους. Σύμφωνα με τον ευρύτερο στόχο της IATA, οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει να μειώσουν τις καθαρές εκπομπές CO2 κατά 50% μέχρι το 2050, συγκριτικά με το 2005. «Αν θέλουμε να προστατεύσουμε το κλίμα μας και συνεπώς το μέλλον μας με ένα βιώσιμο τρόπο, χρειαζόμαστε καινοτόμες ιδέες και τεχνολογίες και ένα φιλικό προς το περιβάλλον, εναλλακτικό των ορυκτών καυσίμων, υλικό, ειδικά εν όψει της παγκοσμίως αυξανόμενης ανάγκης μετακινήσεων,» δήλωσε ο Christoph Franz, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG.
Η βιοσυνθετική κηροζίνη είναι το ίδιο αξιόπιστη με ένα συμβατικό καύσιμο, αλλά τα περιβαλλοντικά αποτελέσματα είναι πολύ πιο θετικά. Χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα του βιοκαυσίμου, κατέστη δυνατό να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου κατά περισσότερο από 1%. Επιπλέον, η βιοσυνθετική κηροζίνη δεν περιέχει θείο και αρωματικά συνθετικά.
Η ιδέα πίσω από τα βιοκαύσιμα είναι απλή και βασίζεται στον κύκλο του άνθρακα. Τα φυτά απορροφούν CO2 από την ατμόσφαιρα μέσω της φωτοσύνθεσης. Όταν οι κινητήρες του αεροσκάφους καίνε βιοκαύσιμα, αυτό το CO2 απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα βιοκαύσιμα είναι 50% λιγότερες από τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.