Αεριοκίνηση στα ελληνικά Ι.Χ.;
Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου εμφανίζεται έτοιμη να υλοποιήσει την εισαγωγή της αεριοκίνησης και στην Ελλάδα, με στόχο την προσέλκυση εταιρειών με μεγάλους στόλους οχημάτων, καθώς και τους ιδιώτες καταναλωτές.
Το σχέδιο επέκτασης της ΔΕΠΑ αποσκοπεί στην κατά το δυνατόν μεγαλύτερη επέκταση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση στη χώρα μας με τη δημιουργία ενός αρχικού δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία πέντε πρατηρίων στο Λεκανοπέδιο Αττικής για την εξυπηρέτηση των ήδη κυκλοφορούντων οχημάτων, δύο στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Βόλο και Λάρισα.
Η ΔΕΠΑ εκτιμά επίσης ότι η δημιουργία του πρώτου δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου, θα αποτελέσει το βασικότερο κίνητρο για την επέκταση της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, ενώ σε συνεργασία με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων θα τονωθούν και πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που κινούνται και με φυσικό αέριο.
Πάντως ο εξοπλισμός για τα πρατήρια φυσικού αερίου στα ΙΧ θα βρίσκεται στην Ελλάδα αρχές Μαΐου και αμέσως θα ξεκινήσουν οι εργασίες τοποθέτησής τους.
Η ΔΕΠΑ A.E. στο πλαίσιο της ανάπτυξης δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου στις πόλεις των Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Βόλου, προτίθεται να μετατρέψει χωρίς κόστος για τους ενδιαφερόμενους ελαφρά επαγγελματικά οχήματα βενζίνης (μέχρι 3.5 τόνους) σε οχήματα διπλού καυσίμου βενζίνης – φυσικού αερίου θέτοντας κάποιες προϋποθέσεις. Το επόμενο βήμα της ΔΕΠΑ αφορά τα ταξί και, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη τα στελέχη της ΔΕΠΑ έχουν έρθει σε επικοινωνία με εισαγωγικούς ομίλους αυτοκινήτων, ώστε από κοινού να «επιδοτήσουν» την αγορά καινούριων ταξί, τα οποία καταναλώνουν και φυσικό αέριο.
Οσον αφορά στους ιδιώτες καταναλωτές ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί αν θα επιδοτηθούν και εκείνοι, αλλά είναι βέβαιο πως όσοι ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν προμηθευτεί συσκευές υγραεριοκίνησης μπορούν να τις μετατρέψουν, ώστε να καταναλώνουν το φθηνότερο φυσικό αέριο. Ειδικά για τους ιδιώτες καταναλωτές το όφελος για τους χρήστες είναι διπλό, καθώς από τη μία έχουν πάντα διαθέσιμα φθηνά καύσιμα στο σπίτι τους και από την άλλη δεν χρειάζεται να πληρώνουν με μετρητά κάθε φορά που γεμίζουν το ρεζερβουάρ τους. Οσον αφορά στην εγκατάσταση του ειδικού «μετατροπέα» σε σπίτι θα πρέπει να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια πρώτα, ώστε να δωθεί το «πράσινο φως» για άμεση εγκατάστασή τους σε ιδιωτικούς χώρους.
Η μεγάλη αύξηση στις τιμές των καυσίμων, όχι μόνο εξαιτίας της υψηλής φορολόγησής τους, όπως ισχύει στην Ελλάδα, στρέφει όλο και περισσότερους στην αναζήτηση εναλλακτικών και κυρίως περισσότερο φθηνών καυσίμων. Πάντως σύμφωνα με δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί σε όλη την Ευρώπη η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο είναι η πιο οικονομική και καθαρή από όλα τα υπόλοιπα καύσιμα και μάλιστα το Fiat Panda Panda με μόλις 30 ευρώ κατάφερε να διανύσει 720 χλμ. τη στιγμή που τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα μεταξύ των οποίων υβριδικά αλλά και πετρελαιοκίνητα δεν ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ. στο τεστ που πραγματοποιήθησε η ADAC.
Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πόσο μειώνεται η κατανάλωση στα φορτηγά με τη χρήση φυσικού αερίου, καθώς για ένα δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με επιστροφή το φορτηγό χρειάζεται περίπου 450 λίτρα πετρελαίου κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 675 ευρώ. Αντίστοιχα το ίδιο δρομολόγιο με φυσικό αέριο θα στοιχίζει στον ιδιοκτήτη του φορτηγού μόλις 120 ευρώ.