Home Ηλιακή ενέργεια Ηλιακός σταθμός υδρογόνου της Honda
Ηλιακός σταθμός υδρογόνου της Honda

Ηλιακός σταθμός υδρογόνου της Honda

0
0

H Honda παρουσίασε έναν ηλιακό σταθμό παραγωγής υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της, στην περιφέρεια Saitama, της Ιαπωνίας. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πρόγραμμα δοκιμών ηλεκτρικών οχημάτων για τα προϊόντα προσωπικής μετακίνησης επόμενης γενιάς της μάρκας, με εταίρους τη Honda, την Iwatani και την περιφέρεια Saitama.


Στο πλαίσιο μιας ακόμα πρωτοβουλίας, η Honda έχει εφοδιάσει το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου FCX Clarity με πρίζα που θα λειτουργεί ως παροχή ισχύος 9kW. Επειδή το FCX Clarity παράγει ισχύ μέσω χημικής αντίδρασης υδρογόνου & οξυγόνου χωρίς εκπομπές CO2, με τη νέα πρίζα το όχημα θα μπορεί να λειτουργεί σαν κινητή γεννήτρια ηλεκτρισμού μηδενικών ρύπων.


Είναι η πρώτη εγκατάσταση στην Ιαπωνία ενός ολοκληρωμένου συστήματος για την παραγωγή, αποθήκευση και διανομή υδρογόνου με μηδενικές εκπομπές CO2. Ένα σύστημα ηλεκτρόλυσης νερού υψηλής πίεσης, της ιαπωνικής μάρκας παράγει υδρογόνο. Χωρίς μηχανικό συμπιεστή, το σύστημα είναι σχεδόν αθόρυβο και πολύ αποδοτικό ενεργειακά.


Με ενέργεια από τον ήλιο και το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού, το σύστημα μπορεί να παράγει 1,5 κιλα υδρογόνου μέσα σε 24ώρες, που παρέχει στο FCX Clarity αυτονομία σχεδόν 150 χλμ. Η εταιρία ανακοινωσε ότι θα εξελίξει περαιτέρω το σύστημα για να προσφέρει καθαρές πηγές ενέργειας οικιακής χρήσης στο μέλλον.


Σχετικά με την έρευνα κυψελών καυσίμου η Honda ανακοίνωσε τα εξής: Για να βοηθήσει στην αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμου, στη μείωση των ρύπων και στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η εταιρία πρωτοστατεί στην τρέχουσα εξέλιξη των κυψελών καυσίμου, τις οποίες θεωρεί ως βέλτιστη καθαρή πηγή ενέργειας.


Εκφράζοντας το όραμα μιας μελλοντικής κοινωνίας υδρογόνου και με μηδενικές εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου FCX Clarity άρχισε να διατίθεται στις ΗΠΑ για leasing τον Ιούλιο του 2008 και στην Ιαπωνία το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς.


Επίσης, στοχεύοντας στην εξάλειψη των εκπομπών CO2 κατά τη διάρκεια παραγωγής, αποθήκευσης και τροφοδοσίας καυσίμου υδρογόνου, τον Ιανουάριο του 2010 στο αμερικανικό κέντρο R&D της Honda στο Λος Αντζελες, ξεκίνησε η πειραματική λειτουργία ενός συμπαγούς, αθόρυβου και χαμηλού κόστους ηλιακού σταθμού παραγωγής ενέργειας για οικιακή χρήση.