Home Νέα H BP επιθυμεί να αποκτήσει μερίδιο στον TAP
H BP επιθυμεί να αποκτήσει μερίδιο στον TAP

H BP επιθυμεί να αποκτήσει μερίδιο στον TAP

0
0

Αποφασισμένη να αποκτήσει μερίδιο στον αγωγό ΤΑΡ, ο οποίος θα μεταφέρει αζερικό φυσικό αέριο προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδος και Αλβανίας είναι η ΒΡ, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του βρετανικού πετρελαϊκού κολοσσού, Al Cook.


Επίσης, ο Cook αποκάλυψε, στην ίδια συνέντευξη, ότι η ΒΡ βρίσκεται αυτή την εποχή σε διαπραγματεύσεις για απόκτηση μεριδίου και στον ΤΑΝΑΡ, (Trans Anatolian Pipeline), ο οποίος θα διασχίζει την Τουρκία μεταφέροντας αζερικό αέριο προς τα ευρωπαϊκά της σύνορα. Οι δηλώσεις αυτές είναι ενδεικτικές των προθέσεων της ΒΡ να διασφαλίσει τον έλεγχο του Σαχ Ντενίζ 2, από την πηγή του φυσικού αερίου μέχρι τον τελικό καταναλωτή και να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της. Κι αυτό παρ’ ότι, αν υλοποιηθούν οι δύο αυτές κινήσεις, το κόστος για την ΒΡ αυξάνεται κατά 25%.


«Η ΒΡ έχει ολοκληρώσει τις κατ’ αρχήν διαπραγματεύσεις για συμμετοχή στον ΤΑΡ και για να συνεισφέρει στην εξεύρεση χρηματοδότησης βραχυπρόθεσμα», δήλωσε στην ίδια συνέντευξη ο Cook. Ως προς το ύψος του μεριδίου του αγωγού που θα αγοράσει η ΒΡ, ο Cook αρκέστηκε να πει ότι θα είναι «ουσιαστικό», αρνούμενος να το προσδιορίσει επακριβώς.


«Θα δείξουμε ότι θέλουμε πολύ σοβαρά να πετύχουμε», είπε το στέλεχος της ΒΡ, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι η απόφαση της βρετανικής πετρελαϊκής να επενδύσει στον ΤΑΡ δεν προκαταλαμβάνει την τελική απόφαση για το ποιος αγωγός θα υπερισχύσει στον διαγωνισμό για το φυσικό αέριο του Σαχ Ντενίζ 2, στην κοινοπραξία του οποίου συμμετέχει η ΒΡ. «Πιο πολύ αντανακλά την επιτάχυνση που αποκτά ο ΤΑΡ». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι δεδομένου ότι η συνολική επένδυση στο Σαχ Ντενίζ 2 μπορεί να κοστίσει ως και 40 δις δολ., αξίζει να επενδύσει κανείς σε περισσότερα πρότζεκτ για να κρατήσει ανοικτές τις επιλογές του.


Για τον ΤΑΝΑΡ, ο Cook δήλωσε ότι οι διαπραγματεύσεις για απόκτηση μεριδίου βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένει να υπογράψει συμφωνία στους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με τον ίδιο η κατασκευή ενός αγωγού μεγαλύτερης δυναμικότητας για την μεταφορά του αζερικού αερίου μέσω Τουρκίας αύξησε το προβλεπόμενο κόστος από 20 σε 25 δις δολ. Μάλιστα, τόνισε ότι η κατασκευή ενός τέτοιου αγωγού θα είναι το πρώτο μεγάλο κομμάτι του «Νοτίου Διαδρόμου».