Home Καύσιμα Οικονομία καυσίμων στην ακτοπλοΐα
Οικονομία καυσίμων στην ακτοπλοΐα

Οικονομία καυσίμων στην ακτοπλοΐα

0
0

Εάν βρίσκεστε εν πλω και έχετε την αίσθηση ότι το καράβι πηγαίνει με χαμηλή ταχύτητα, δεν έχετε άδικο, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εφαρμόζουν την πολιτική της χαμηλότερης ταχύτητας για εξοικονόμηση καυσίμων.


Η συγκεκριμένη στρατηγική που έχει επιλεγεί από όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και έχει προκαλέσει αντιδράσεις στο επιβατικό κοινό επηρεάζει περισσότερο αυτές που διαθέτουν ταχύπλοα, τύπου high speed, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σκέψεις πώλησής τους, καθώς κρίνονται οικονομικά ασύμφορα. Κύκλοι της ακτοπλοΐας ανέφεραν ότι οι μειώσεις των ταχυτήτων έγιναν «αναγκαστικά» για να εξοικονομηθούν χρήματα επειδή το κόστος των καυσίμων είναι υψηλό και στα ταχύπλοα αντιπροσωπεύει το 65% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους τους.


Ειδικότερα αναφέρθηκε ότι από το 2009 έως και τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους η τιμή των καυσίμων αυξήθηκε κατά 107%, οδηγώντας σε αδιέξοδο όσες εταιρείες διαθέτουν μεγάλο αριθμό ταχυπλόων στον στόλο τους. Το 2009, όπως αναφέρθηκε, ο τόνος του τύπου καυσίμου που χρησιμοποιούν τα συμβατικά σκάφη κόστιζε 294 ευρώ, ενώ ο τόνος του καυσίμου που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα κόστιζε 409 ευρώ. Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους η τιμή ανά τόνο για τα συμβατικά έχει φθάσει στα 598 ευρώ και για τα ταχύπλοα «απογειώθηκε» στα 796 ευρώ.