Home Περιβάλλον Περιβαλλοντικά οφέλη από νέους σταθμούς μετρό
Περιβαλλοντικά οφέλη από νέους σταθμούς μετρό

Περιβαλλοντικά οφέλη από νέους σταθμούς μετρό

0
0

Το ότι το μετρό έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη είναι γεγονός, κάτι που ενισχύεται από την κατασκευή νέων σταθμών μετρό, καθώς οι υπολογισμοί κάνουν λόγο για μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα 870 τόνων την ημέρα στο λεκανοπέδιο της Αττικής.


Από την παράδοση των επτά νέων σταθμών που θα ξεκινήσει από τον ερχόμενο Μάρτιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί του χρόνου το Καλοκαίρι, αναμένεται να αφαιρεθούν από τους δρόμους της Αθήνας πάνω από 200.000 αυτοκίνητα σε καθημερινή βάση, κάτι που μεταφράζεται σε αφαίρεση τουλάχιστον 879 τόνων διοξειδίου του άνθρακα που «μοιράζονται» καθημερινά τα? πνευμόνια των κατοίκων της ελληνικής πρωτεύουσας.


Τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό οι σταθμοί σε Περιστέρι και Ανθούπολη. Μέχρι το ερχόμενο Καλοκαίρι θα παραδοθούν οι σταθμοί Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό και Χαϊδάρι.


Με την παράδοσή τους το δίκτυο του μετρό της Αθήνας θα φτάσει συνολικά τα 47,1 χλμ. και θα διαθέτει 46 σταθμούς οι οποίοι θα εξυπηρετούν περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως.


Την ίδια στιγμή, ο Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος της Αθήνας παίζει το δικό του, πολύ σημαντικό ρόλο, στην «παροχή οξυγόνου» στην ελληνική οικονομία. Κι αυτό καθώς, το έργο της επέκτασής του από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά είναι το μοναδικό νέο μεγάλης αξίας έργο που δημοπρατήθηκε και ξεκινάει μέσα στο επόμενο διάστημα να υλοποιείται εν μέσω κρίσης και Μνημονίων. Τα έργα αυτής της επέκτασης, άμεσα θα δώσουν δουλειά σε τουλάχιστον 2.000 άτομα που εργάζονται στον κατασκευαστικό κλάδο.


Ήδη έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των εργοταξίων στην περιοχή της Αγ. Βαρβάρας. Με την αποπεράτωση του έργου που αναμένεται το 2017, ύψους 660 εκατ. ευρώ, η γραμμή 3 του μετρό θα επεκταθεί κατά 7,6 χλμ. και θα δημιουργηθούν οι σταθμοί Αγία Μαρίνα, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Δηλαδή θα υπάρξει πλήρης σύνδεση του μετρό με τη γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), το τραμ και το λιμάνι του Πειραιά, από το οποίο θα φτάνει κανείς στο αεροδρόμιο σε περίπου 45 λεπτά.


Από την επέκταση προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, οι οποίοι θα αυξήσουν τους επιβάτες του αθηναϊκού μετρό σε περίπου ένα εκατομμύριο ημερησίως. Τα περιβαλλοντικά οφέλη αυτού του έργου μεταφράζονται σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ανά ημέρα και βελτίωση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών συνθηκών του Πειραιά. Οι σταθμοί θα χωροθετηθούν στην Αγία Ελεούσα (Αγ. Βαρβάρα), στην Πλατεία Ελευθερίας (Κορυδαλλός), στην Πλατεία Ελ. Βενιζέλου (Νίκαια), στη διασταύρωση των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη (Μανιάτικα), στο σταθμό των ΗΣΑΠ, την πλατεία Οδησσού και το λιμάνι (Πειραιάς) και στην πλατεία Κοραή και το Δημοτικό Θέατρο, στην ομώνυμη στάση.