Home Θεσμικοί φορείς Έκθεση της ΡΑΕ για τα παράπονα των καταναλωτών ενέργειας
Έκθεση της ΡΑΕ για τα παράπονα των καταναλωτών ενέργειας

Έκθεση της ΡΑΕ για τα παράπονα των καταναλωτών ενέργειας

0
0

Η τροπή που πήρε η υπόθεση της Energa και Hellas Power φέρεται να είναι ο βασικός λόγος που αυξήθηκαν τα παράπονα των καταναλωτών ενέργειας προς τη ΡΑΕ για το έτος 2011.


Η Αρχή σημειώνει μεταξύ άλλων ότι αρχικά πέρυσι το άνοιγμα της αγοράς ήταν ωφέλιμο για τους καταναλωτές, αλλά στη συνέχεια οι εξελίξεις με την Energa και την Hellas Power κλόνισαν την εμπιστοσύνη τους.


Χαρακτηριστικό είναι ότι πέρυσι υποβλήθηκαν 235 αναφορές στην Αρχή, δηλαδή 40% περισσότερες από ότι το 2010. Η αύξηση εξηγείται από το κλείσιμο των εναλλακτικών προμηθευτών και την ανάγκη αλλαγής παρόχου για αρκετούς πολίτες.


Σε γενικές γραμμές, οι βασικοί λόγοι για τους οποίους κατέφυγαν οι καταναλωτές στη ΡΑΕ είναι η ελλιπής ενημέρωση από την εταιρεία με την οποία συναλλάσσονται, η αδυναμία επίλυσης διαφοράς, αλλά και η κακή εξυπηρέτηση, θέματα δηλαδή που η Αρχή έχει θίξει επανειλημμένα.


Παράλληλα, οι αναφορές που υποβλήθηκαν στην ΡΑΕ σχετικά με την αγορά ηλεκτρισμού εκτόπισαν το 2011 εκείνες που αφορούσαν το φυσικό αέριο, με το 24% αυτών να αφορά τις Hellas Power και Energa. Από εκεί και πέρα, από τις 219 συνολικά καταγγελίες και παράπονα, το 28,8% αφορούσε τις τιμές και τις χρεώσεις, το 18,8% την ποιότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, το 9,1% τα τιμολόγια και το 7,2% το δίκτυο.


Τέλος, η Αρχή, λαμβάνοντας υπόψη της τα προβλήματα της αγοράς μέσω και των αναφορών που της υποβλήθηκαν, έλαβε τα ακόλουθα μέτρα μέσα στο 2011.
1. Ενημέρωση καταναλωτών για την αλλαγή Προμηθευτή.
Στις 15.2.2011, η ΡΑΕ ανάρτησε ενημερωτικό φυλλάδιο οδηγιών στην ιστοσελίδα, της για την ουσιαστική ενημέρωση των καταναλωτών όσον αφορά τη δυνατότητά τους να επιλέγουν προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στην προμήθεια αυτή, τη διαφανή και ευχερή κατανόηση των υπηρεσιών που προμηθεύονται, καθώς και των σχετικών χρεώσεων. Η ΡΑΕ, με την ανακοίνωση αυτή, θέλησε να ενημερώσει κατάλληλα όλους τους καταναλωτές, έτσι ώστε να είναι σε θέση να λάβουν την πιο συμφέρουσα για αυτούς απόφαση για πιθανή αλλαγή Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
2. Με την Απόφαση ΡΑΕ υπ’ αριθ. 771/23.6.2011, με θέμα «Βασικές Αρχές και Γενικές Προδιαγραφές Θεμιτών Εμπορικών Πρακτικών Προώθησης και Πώλησης Υπηρεσιών Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας», η ΡΑΕ έλαβε τα κατάλληλα ρυθμιστικά μέτρα για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, και ειδικότερα σε σχέση με τα ακόλουθα θέματα:
– Διαφημίσεις και εμπορικές πρακτικές
– Συμπεριφορά συνεργατών και προσωπικού κατά την άσκηση εμπορικών πρακτικών
– Προσυμβατική ενημέρωση του καταναλωτή
– Προβλεπόμενες κυρώσεις
3. Η ΡΑΕ απηύθυνε αυστηρή Σύσταση προς το Διαχειριστή του Δικτύου για τις διαδικασίες εκτέλεσης εντολών διακοπής και επανασύνδεσης, καθώς και για άλλα θέματα υποστήριξης της λιανεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας, την αυστηρότερη εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων, καθώς και την αποτροπή τυχόν στρεβλώσεων του ανταγωνισμού.
4. Ενημέρωση των καταναλωτών στις 23/6/2011, στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ, για τη Διαδικασία Διαδοχής Πελάτη και την Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη.
5. Ολοκλήρωση της σύνταξης του νέου Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, με τον οποίο εξειδικεύονται τα μέτρα προστασίας των καταναλωτών που προβλέπονται στο νέο ενεργειακό νόμο και τίθενται σαφείς και συγκεκριμένες υποχρεώσεις των προμηθευτών, ως προς τον τρόπο εξυπηρέτησης και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν στους τελικούς καταναλωτές ενέργειας.