Home Καύσιμα Πιο οικολογική η πλεύση στην Ε.Ε.
Πιο οικολογική η πλεύση στην Ε.Ε.

Πιο οικολογική η πλεύση στην Ε.Ε.

0
0

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει αυστηρότερους νομικούς όρους για την περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων, με σκοπό να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στις ευρωπαϊκές ακτές και θα συμβάλει στη μείωση των περίπου 50.000 πρόωρων θανάτων οι οποίοι καταγράφονται ετησίως λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν τα πλοία.


Η νέα οδηγία ύστερα από την επίτευξη συμφωνίας με τα κράτη μέλη, απαιτεί αυστηρότερα γενικά όρια το αργότερο έως το 2020. “Τα περισσότερο ρυπογόνα καύσιμα πλοίων έχουν σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενώ αυτό είναι και το πιο σημαντικό μεταρρυθμιστικό έργο της παρούσας κοινοβουλευτικής θητείας στο χώρο της υγείας. Δεδομένου ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση από τη ναυτιλία αναμένεται να ξεπεράσει αυτή των χερσαίων εκπομπών μέχρι το 2020, απαιτείται κατεπείγουσα δράση για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση», δήλωσε η εισηγήτρια Satu Hassi (Πράσινοι, Φινλανδία) μετά την ψηφοφορία της σχετικής έκθεσης η οποία εγκρίθηκε με 606 ψήφους υπέρ, 55 κατά και 13 αποχές.


Οι νέοι αυτοί κανόνες προσαρμόζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία στα όρια που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Το γενικό όριο περιεκτικότητας σε θείο στις ευρωπαϊκές θάλασσες θα μειωθεί από 3,5% σε 0,5% μέχρι το 2020, κατόπιν επιμονής των Ευρωβουλευτών για την διαγραφή διατάξεων που θα επέτρεπαν την αναβολή λήξης της προθεσμίας κατά πέντε έτη.


Το καύσιμο που χρησιμοποιείται στη Βαλτική Θάλασσα, τη Βόρεια Θάλασσα και τη Μάγχη – “Περιοχές Ελέγχου των Εκπομπών Θείου’’ (ΠΕΕΘ) στην Ευρώπη – θα πρέπει να πληροί το νέο διεθνές πρότυπο του 0,1% μέχρι το 2015.


Τα όρια μπορούν να επιτευχθούν χρησιμοποιώντας καθαρότερα καύσιμα ή τεχνολογία όπως αυτή των πλυντρίδων που έχουν ισοδύναμο αποτέλεσμα.


Στα πλαίσια της αναθεώρησης της νομοθεσίας για την ποιότητα του αέρα, στο εν λόγω νομοθετικό κείμενο ζητάται από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο επέκτασης των αυστηρότερων ορίων ΠΕΕΘ (Περιοχές Ελέγχου των Εκπομπών οξειδίων του Θείου SOx) στα χωρικά ύδατα των κρατών μελών της ΕΕ, δηλαδή εντός 12 ναυτικών μιλίων από τις ακτογραμμές τους.