Home Καύσιμα Απελευθέρωση μεταφοράς υγρών καυσίμων
Απελευθέρωση μεταφοράς υγρών καυσίμων

Απελευθέρωση μεταφοράς υγρών καυσίμων

0
0

Το πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης προβλέπει την απελευθέρωση της μεταφοράς των υγρών καυσίμων από ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα οχήματα και χωρίς περιορισμούς ως προς τον αριθμό των αδειών και του τονάζ αλλά και την απρόσκοπτη πρόσβαση των ανεξάρτητων και των κοινοπραξιών πρατηριούχων στα διυλιστήρια.


Σκοπός της παραγράφου “3” του κεφαλαίου Ι που ρυθμίζει θέματα του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι η ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά των καυσίμων και η αποκλιμάκωση των τιμών, με την πτώση του κομμίστρων που φέρνει η απελευθέρωση των μεταφορών.


Έτσι, τροποποιείται ο ν. 3054/2002 ώστε να εναρμονισθεί με τις νέες μνημονιακές υποχρεώσεις σχετικά με την πλήρη απελευθέρωση της μεταφοράς πετρελαιοειδών προϊόντων με βυτιοφόρα και συγκεκριμένα να επιτρέπεται στα ανεξάρτητα πρατήρια να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση των καυσίμων ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας, υπό τον όρο ότι τηρούνται οι κανόνες αστυνόμευσης και ασφαλείας για την μεταφορά καυσίμων, καθώς και να μισθώνουν ΦΔΧ βυτιοφόρα χωρίς ανάγκη περιορισμού των ιδιόκτητων βυτιοφόρων, ενώ τέλος να επιτρέπεται σε κάθε βυτιοφόρο ανεξαρτήτως μεγέθους, που πραγματοποιεί για λογαριασμό τους μεταφορά, να εισέρχεται σε διυλιστήρια και φορολογικές αποθήκες για να μεταφέρει καύσιμα με το δικό του εμπορικό σήμα, υπό τον όρο ότι τηρούνται οι κανόνες αστυνόμευσης και ασφαλείας για την μεταφορά καυσίμων.


Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους πρατηριούχους (κατόχους αδειών Λιανικής Εμπορίας) καυσίμων. Ειδικότερα, εξομοιώνεται το καθεστώς μεταφοράς καυσίμων των κατόχων άδειας Εμπορίας, Λιανικής Εμπορίας (συμπεριλαμβανομένων των Ανεξάρτητων Πρατηρίων) και Διάθεσης Βιοκαυσίμων, προβλέπεται η χρήση τρίτων (μεταφορέων) για τη διακίνηση καυσίμων για λογαριασμό των ανωτέρω κατόχων άδειας, ρυθμίζονται, μεταξύ άλλων, ειδικά θέματα σήμανσης των μεταφορικών μέσων και χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου (GPS, διασφάλισης της ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας), διευκρινίζονται θέματα επιμερισμού της ευθύνης κατά τη διακίνηση καυσίμων, ενώ μειώνεται και ο αριθμός των συνυπογραφόντων υπουργών προκειμένου να επισπευσθεί η έκδοση των απαιτούμενων κανονιστικών πράξεων.