1. Home
  2. Νέα
  3. Συνάντηση Σαμαρά-Ερντογάν για την ΑΟΖ
Συνάντηση Σαμαρά-Ερντογάν για την ΑΟΖ

Συνάντηση Σαμαρά-Ερντογάν για την ΑΟΖ

0

Μεγάλη σημασία φέρεται να δίνει η Κυβέρνηση στη συνάντηση μεταξύ του Αντώνη Σαμαρά και του Ταγίπ Ερντογάν στην Κωνσταντινούπολη.


Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη, επιχειρηματικό φόρουμ με το μήνυμα «η ανάπτυξη περνάει μέσα από την επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια» με τη συμμετοχή 100 ελληνικών επιχειρήσεων και 200 τουρκικών, παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών.


Μαζί με τον κ. Σαμαρά, στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος επιβαίνουν ο Υπουργός Αμυνας, άλλοι 9 Υπουργοί και ένας υφυπουργός, ενώ ο Έλληνας πρωθυπουργός θα έχει συνάντηση μόλις προσγειωθεί με τον πρόεδρο της Τουρκίας Αμπντουλάχ Γκιούλ.


Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το τετ α τετ με τον Ταγίπ Ερντογάν και εκτός από τη κοινή συνέντευξη Τύπου θα εκδοθεί κοινή ανακοίνωση που θα υπογράφουν οι δύο πρωθυπουργοί. Το μεσημέρι θα συνεδριάσει το κοινό Υπουργικό Συμβούλιο όπου και θα υπογραφούν περίπου έντεκα διμερείς συμφωνίες και στη συνέχεια θα ακολουθήσει γεύμα.


Αναφορικά με το σημερινό φόρουμ των επιχειρηματιών των δύο χωρών, σε δήλωσή του ο επικεφαλής των Διεθνών Δράσεων του ΣΕΒ Θανάσης Λαβίδας τονίζει ότι η Τουρκία είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη χώρα, με 75 εκατομμύρια δυνητικούς καταναλωτές, που διψάει για υποδομές και υπηρεσίες, τομείς στους οποίους οι Ελληνες επιχειρηματίες έχουν αναμφισβήτητο προβάδισμα.


«Η παρουσία μας στην Τουρκία, όπως και στο Κατάρ πριν από μερικές εβδομάδες, με τη συμμετοχή του πρωθυπουργού, έχει για εμάς ένα μήνυμα: νέα έργα, νέες δουλειές», ο κ. Λαβίδας, υπογραμμίζοντας ότι η ανάπτυξη προϋποθέτει εξωστρέφεια με τη διττή έννοια: προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και άνοιγμα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.


Το ενδιαφέρον των ελληνικών εταιριών που μετέχουν στην επιχειρηματική αποστολή στην Τουρκία εστιάζεται:
1) Στην προώθηση εξαγωγών και υπηρεσιών σε τομείς που περιλαμβάνουν δομικά υλικά (κατασκευές), μεγάλη γκάμα τροφίμων(κυρίως παραδοσιακά πραϊόντα), χημικά, φαρμακευτικά, αλλά και νανοτεχνολογία και εξειδικευμένες εφαρμογές πληροφορικής (όπως τραπεζικό software), συστήματα ασφαλείας, υπηρεσίες υγείας-διοίκηση νοσοκομείων, λιανικό εμπόριο, προσέλκυση τουρκικού επενδυτικού ενδιαφέροντος σε real-estate στην Ελλάδα.
2) Στην αναζήτηση τουρκικών εταιριών που θα ενδιαφερόντουσαν να συμμετάσχουν σε κοινοπραξίες για συνέργειες (joint-ventures) στις αγορές των Βαλκανίων.
3) Στην ευρύτερη αξιοποίηση της μεγάλης τουρκικής αγοράς 70 εκ. καταναλωτικού πληθυσμού και των τουρκικών εταιρειών που έχουν αναπτύξει υψηλό στελεχιακό δυναμικό, υψηλή επιχειρηματική αντίληψη και πρακτική αποτελεσματικότητας, και έχουν αποκτήσει δυναμική, καθώς η τουρκική οικονομία, σε περιβάλλον διεθνούς κρίσης διατηρεί αναπτυξιακή πορεία.
4) Στην επέκταση σε αγορές της Μαύρης Θάλασσας, της Κασπίας και του Καυκάσου μέσω συμμαχιών με τουρκικές εταιρείες, οι οποίες λόγω παραδοσιακών δεσμών (επιχειρηματικών, θρησκευτικών, πολιτιστικών) έχουν καλύτερη πρόσβαση.
5) Στο τεράστιο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και παραχωρήσεων -με τη μορφή ΒΟΤ- που σχεδιάζει η τουρκική Κυβέρνηση, το οποίο προκαλεί έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον σε μεγάλους παίκτες, μεταξύ των Ελλήνων επιχειρηματιών. Το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα υποδομών μεγάλης εμβέλειας σε ενεργειακά assets, στην υγεία, στο οδικό δίκτυο, στις σιδηροδρομικές συνδέσεις, σε λιμάνια, αεροδρόμια, κλπ.
6) Στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών, η τουρκική αγορά εμφανίζεται κορεσμένη στα φωτοβολταϊκά, όμως παραμένει πεδίο ελληνικού ενδιαφέροντος.
7) Στην αναζήτηση χρηματοδότησης για τα ενεργειακά projects στην Ελλάδα, στην Τουρκία ή σε άλλες χώρες της περιοχής.
8) Στον κλάδο της πληροφορικής, όπου οι ελληνικές εταιρείες πιστεύουν ότι διαθέτουν τις τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές οι οποίες μπορούν να συνδυασθούν αποτελεσματικά με την τουρκική προσβασιμότητα στις παρευξείνιες αγορές.
9) Στον κατασκευαστικό τομέα, όπου και οι δύο πλευρές διαθέτουν- η κάθε μία στην περιοχή της- τεχνογνωσία, εμπειρία και ικανό προφίλ, αλλά απαιτείται να εντοπιστεί το κέντρο βάρους των συνεργειών που θα αποφέρουν κοινά οφέλη.
10) Στον τουριστικό τομέα, όπου διαφαίνεται μία διαφορετική προσέγγιση που ξεπερνά την ανταγωνιστική διάθεση που επικρατούσε ως τώρα και οδηγείται σε συνέργειες με κοινά πακέτα