Ελπίδες για ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Η Κομισιόν πρόσφατα παρουσίασε τα σχέδιά της για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα κράτη μέλη της ΕΕ με την ενίσχυση των υποδομών ανεφοδιασμού, προτείνοντας έναν ελάχιστο αριθμό σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020.
Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης
Στην Ελλάδα συγκεκριμένα, η Κομισιόν πρότεινε την εγκατάσταση 13.000 σημείων φόρτισης μέχρι το 2020. Παράγοντες της αγοράς εκφράζουν την αισιόδοξη πρόβλεψη ότι πιθανώς έως το τέλος του έτους να έχει διαμορφωθεί το πρώτο εθνικό δίκτυο κοινόχρηστης φόρτισης.
Βέβαια επισημαίνουν ότι ως συνήθως υπάρχουν πολλά εμπόδια στο να επενδύσει κάποιος στις υποδομές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καθώς έχει να αντιμετωπίσει δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες και φυσικά την έλλειψη γενικού κρατικού σχεδιασμού στην Ελλάδα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Χαρακτηριστικά επισημαίνουμε ότι ενώ δεν υπάρχει απαγόρευση της χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα δεν φαίνεται και η διάθεση στη δημόσια διοίκηση να επισπεύσει τις διαδικασίες αδειοδοτήσεων.
Παράλληλα υπάρχει και το αντικίνητρο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, το ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβάλλεται φόρος πολυτελείας.
Προφανώς επειδή σε όλες τις υποανάπτυκτες χώρες η προστασία του περιβάλλοντος θεωρείται πολυτέλεια…
Η θετική εξέλιξη πάντως είναι ότι τουλάχιστον μία εταιρία, η FORTISIS, βρίσκεται στη διαδικασία αδειοδότησης με τον Δήμο Αθηναίων για την εγκατάσταση των πρώτων πιλοτικών σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων εντός του πράσινου δακτυλίου ενώ παράλληλα γίνονται συζητήσεις και με άλλους δήμους στην Ελλάδα.