Home Νέα Δύσπιστοι οι Έλληνες για τα “πράσινα” προϊόντα
Δύσπιστοι οι Έλληνες για τα “πράσινα” προϊόντα

Δύσπιστοι οι Έλληνες για τα “πράσινα” προϊόντα

0
0

Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των Ευρωπαίων πολιτών, οι Έλληνες εκφράζουν τη δυσπιστία τους σχετικά με τις δηλώσεις των επιχειρήσεων σχετικά με τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις σε ποσοστό 39%.


recycling logo formalΣύμφωνα με έρευνα για τη «Στάση των Ευρωπαίων απέναντι στην οικοδόμηση ενιαίας αγοράς για πράσινα προϊόντα», το 77% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβότερα τα προϊόντα για τα οποία θα ήταν πεπεισμένοι ότι είναι όντως φιλοπεριβαλλοντικά.


Το 89% των Ευρωπαίων πολιτών πιστεύει πως όταν αγοράζει φιλοπεριβαλλοντικά προϊόντα συμβάλει ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος και ότι τα προϊόντα αυτά είναι εξίσου αποτελεσματικά με τα κοινά προϊόντα, σύμφωνα με το 74% του δείγματος. Την ίδια στιγμή, περισσότερο πεπεισμένοι ότι τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως φιλοπεριβαλλοντικά είναι λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον είναι οι Πορτογάλοι (με 84%), οι Μαλτέζοι (με 82%), οι Γάλλοι (με 81%) και οι Βέλγοι (με 81%). Ενώ, στον αντίποδα, σημαντικά επιφυλακτικοί είναι οι Γερμανοί (με 44%), οι Ρουμάνοι (με 46%) και οι Ολλανδοί (με 47%).


Στο σύνολο τους, μόνο λίγο περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους πολίτες αισθάνονται ότι είναι ενημερωμένοι για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων τα οποία αγοράζουν και χρησιμοποιούν (55%). Ενώ η πλειονότητα των Ευρωπαίων δεν εμπιστεύεται τις δηλώσεις των επιχειρήσεων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους (54 %). Από τους πολίτες της Ένωσης εκείνοι που θεωρούν περισσότερο ότι οι σχετικές δηλώσεις είναι υπερβολικές ή παραπλανητικές είναι οι Ρουμάνοι (40%), οι Βούλγαροι (40%), οι Έλληνες (39%) και οι Λετονοί (37%), σε αντίθεση με τους Μαλτέζους (17%) και τους Εσθονούς (20%). Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό υποστηρίζει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υποχρεωθούν να δημοσιεύουν στοιχεία για τις συνολικές περιβαλλοντικές επιδόσεις τους, καθώς και για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους (69%).


Ιδιαίτερα ενδιαφέρον αποτελεί το στοιχείο πως το 66% των πολιτών της Ε.Ε., είναι διατεθειμένο να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για ένα προϊόν εάν η εγγύηση αξιοπιστίας του επεκτεινόταν σε πέντε χρόνια. Επίσης, περισσότεροι από το 90% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι θα πρέπει να αναγράφεται στα προϊόντα η αναμενόμενη διάρκεια ζωής τους. Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες αποφάσισαν τους τελευταίους 12 μήνες να μην επισκευάσουν ένα ελαττωματικό προϊόν επειδή το κόστος της επισκευής ήταν υπερβολικά υψηλό (47%). Ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων πιστεύει ότι δεν είναι ασφαλής η κατανάλωση τροφίμων μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία στην ετικέτα «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» (45%).