Home ΑΠΕ Κινητήρας με ντίζελ και φυσικό αέριο
Κινητήρας με ντίζελ και φυσικό αέριο

Κινητήρας με ντίζελ και φυσικό αέριο

0
0

Ερευνητές του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας στη Ζυρίχη, αναπτύσσουν ένα νέο κινητήρα ο οποίος συνδυάζει δύο εναλλακτικά καύσιμα, φυσικό αέριο και ντίζελ.


diesel_gas_engineΣύμφωνα με δημοσίευμα του MIT Technology Review, εάν ο κινητήρας αυτός συνδυαστεί με τις δυνατότητες ενός κινητήρα που υπάγεται στο «αντίπαλον δέος» (μπαταρία/ ηλεκτροκινητήρας), θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα ένα υβριδικό όχημα εξαιρετικά οικονομικού χαρακτήρα: συγκεκριμένα, περίπου 130 χιλιόμετρα ανά γαλόνι καυσίμου (4,5 λίτρα), δηλαδή θα είναι πιο οικονομικό από αρκετά υβριδικά μοντέλα τα οποία κυκλοφορούν στο εμπόριο αυτή τη στιγμή και θεωρούνται ήδη πολύ οικονομικά. Το μόνο «πρόβλημα» είναι ότι για τον ανεφοδιασμό ενός τέτοιου οχήματος θα απαιτείται τόσο φυσικό αέριο, όσο και ντίζελ.


Σε θεωρητικό επίπεδο, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα σε όλο τον κόσμο, «απειλώντας» άμεσα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και θεσπίζοντας νέα στάνταρ οικονομίας καυσίμου. Ή, αλλιώς, σύμφωνα με τον Κρίστοφερ Οντέρ, επιστήμονα του Ινστιτούτου, τα νέα σχέδια αυτού του είδους θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία «γέφυρα»- μεταβατικό στάδιο μέχρι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να είναι διαθέσιμα σε πραγματικά χαμηλές τιμές. Όσον αφορά το κόστος της εν λόγω τεχνολογίας, εκτιμάται πως θα αύξανε το κόστος ενός «συμβατικού» αυτοκινήτου κατά 8.000 δολάρια- ωστόσο, το αντίστοιχο κόστος για την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης είναι υψηλότερο, σε πολλές περιπτώσεις.


Οι Ελβετοί ερευνητές στην ουσία τροποποίησαν έναν κινητήρα ντίζελ- ο οποίος είναι ήδη οικονομικός- έτσι ώστε να λειτουργεί με φυσικό αέριο, κάτι που μειώνει τις εκπομπές αερίων. Για να μπορέσει ο κινητήρας να λειτουργεί ομαλά με αέριο, σε συγκεκριμένα σημεία εισάγεται και ντίζελ, το οποίο αποτελεί το 10% (ή και λιγότερο) του συνολικού καυσίμου που καίει η μηχανή. Οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο υπάρχουν ήδη, αλλά έχουν μικρότερη εμβέλεια από τα «συμβατικά» βενζινοκίνητα, ωστόσο αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του συγκεκριμένου κινητήρα.