1. Home
  2. Νέα
  3. Μελέτη ΔΕΠΑ για σταθμό LNG στην Καβάλα
Μελέτη ΔΕΠΑ για σταθμό LNG στην Καβάλα

Μελέτη ΔΕΠΑ για σταθμό LNG στην Καβάλα

0

Στην αναβάθμιση της Καβάλας στον ενεργειακό χάρτη στοχεύει με τη μελέτη που θα έχει έτοιμη σε 4 μήνες η ΔΕΠΑ, αναφορικά με την κατασκευή πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου με την επωνυμία Aegean LNG.


LNGterminalΣτελέχη της ΔΕΠΑ συναντήθηκαν στην Καβάλα με τις τοπικές αρχές, ενώ παρόντες ήταν και εκπρόσωποι της εταιρείας, που ανέλαβε την εκπόνηση της μελέτης. «Την επένδυση στον κόλπο της Καβάλας πρέπει να τη δούμε στο πλαίσιο ενός εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού. Μία σειρά σημαντικών παραμέτρων του σχεδιασμού αυτού άρχισε ήδη να υλοποιείται», δήλωσε ο κ. Βαγγέλης Κοσμάς, διοικητικό στέλεχος της ΔΕΠΑ και επικεφαλής του κλιμακίου των στελεχών της εταιρείας.


Ο ίδιος επισήμανε ότι δεν τίθεται θέμα επιβάρυνσης του περιβάλλοντος στην περιοχή, ούτε ασφάλειας, αφού θα τηρηθούν, αυστηρά, οι διεθνείς προδιαγραφές λειτουργίας τέτοιων μονάδων. Ακόμη, σημείωσε πως η τοπική κοινωνία θα έχει οφέλη από τη συγκεκριμένη επένδυση, η οποία θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση, προσθέτοντας ότι τα σημερινά δεδομένα είναι πιο ευνοϊκά για τη λειτουργία της μονάδας, σε σχέση με το παρελθόν.


Απαντώντας σε ερώτηση για τον ακριβή σχεδιασμό της επένδυσης, είπε ότι ουσιαστικά πρόκειται για ένα πλοίο, το οποίο θα είναι αγκυροβολημένο στον κόλπο της Καβάλας και θα τροφοδοτεί με φυσικό αέριο (μετά την αεριοποίηση του υγροποιημένου) τον κεντρικό αγωγό.
Τοποθετούμενος στο θέμα των πιθανών αντιδράσεων εκ μέρους της τοπικής κοινωνίας, ο κ. Κοσμάς τόνισε πως «τέτοιου είδους έργα συνδέονται με την ανάπτυξη της χώρας, των τοπικών κοινωνιών και απαραίτητη προϋπόθεση για να υλοποιηθούν, είναι η συναίνεση, η αποδοχή από την τοπική κοινωνία. Το συγκεκριμένο έργο θα προσφέρει αρκετές θέσεις εργασίας, που δεν θα αφορούν μόνο το προσωπικό των εγκαταστάσεων, αλλά και συνεργαζόμενους επαγγελματικούς κλάδους».


Από το 2015 η Aegean LNG εκτιμάται ότι θα είναι σε θέση να προμηθεύει με 5 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, τα οποία με αφετηρία τη Βόρεια Ελλάδα θα μπορούν να μεταφέρονται, μέσω των αγωγών ITG και IGB, στην υπόλοιπη ΝΑ Ευρώπη και στην Τουρκία