1. Home
  2. Το
  3. θέμα
  4. της
  5. ημέρας
  6. Σε “θέσεις μάχης” για τον ΤΑΡ οι εταιρίες
Σε “θέσεις μάχης” για τον ΤΑΡ οι εταιρίες

Σε “θέσεις μάχης” για τον ΤΑΡ οι εταιρίες

0

Πληθαίνουν οι διεργασίες στα γραφεία των εταιριών που προτίθενται να διεκδικήσουν τμήμα των εργασιών του αγωγού ΤΑΡ, ένα έργο που υπολογίζεται να φθάσει το ύψος των 1,5 δισ. ευρώ.


Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης


trans-adriatic-pipelineΕπειδή υπάρχει μάλιστα μεγάλη πιθανότητα, να δοθεί το έργο από την κοινοπραξία του αγωγού σε έναν μόνο εργολάβο, αυτό από μόνο του σηματοδοτεί πολύ σκληρή μάχη «σκληρή μάχη» για την τελική επικράτηση.Ας σημειωθεί ότι αναμένεται να υπάρξει μεγάλος ανταγωνισμός διότι ο διαγωνισμός θα είναι διεθνής.
Ενώ σημείο κίνησης αναμένεται να είναι η ημερομηνία όπου το «Host Government Agreement (HGA)» που διευθετεί όλα τα εκκρεμή ζητήματα, όπως τέλη διέλευσης, πιθανή συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου κ.λπ., που έχει υπογράψει η ελληνική κυβέρνησης στα τέλη Iουνίου, θα εγκριθεί από τη Bουλή, κάτι που αναμένεται περί τα μέσα Nοεμβρίου, βρίσκονται όπως διαβάζουμε, σε εξέλιξη διάφορες κινήσεις και προσεγγίσεις με ξένες εταιρίες για τη σύναψη συμμαχιών.


Συγκεκριμένα όπως μαθαίνουμε από δημοσιεύματα, τα ευρείας κλίμακας χωματουργικά έργα και οι διανοίξεις των εκτάσεων από όπου θα περάσει ο αγωγός, εξετάζονται από τις ομάδες των ομίλων Mπόμπολα, της ΓEK-TEPNA του Γ. Περιστέρη, της J&P Άβαξ, αλλά και της Intrakat του ομίλου Kόκκαλη.


Ο όμιλος Mπόμπολα, όσο και η J&P έχουν επαφή με τη γαλλική Vinci και τη γερμανική Hochtief, η Τέρνα έχει επαφές με την ισπανική Impregilo, καθώς ήδη συνεργάζονται στη μεγάλη επένδυση του ιδρύματος Nιάρχου.


Από την πλευρά της, η Intrakat έχει επαφές με τον ισπανικό κατασκευαστικό όμιλο OHL.


Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν επίσης ότι σημαντικά κέρδη αναμένεται να έχουν και οι σωληνουργικές εταιρίες, αφού εκτιμάται ότι για τους σωλήνες του αγωγού θα μοιραστούν έναν τζίρο πάνω από 500 εκ. ευρώ. Για τα 543 χλμ, του αγωγού που θα είναι το ελληνικό τμήμα από την Aλεξανδρούπολη μέχρι την Kαστοριά θα χρειαστούν 350.000 τόνοι χάλυβα.


Είναι αυτονόητο ότι μεγάλο ενδιαφέρον έχει ο όμιλος Bιοχάλκο του N. Στασινόπουλου, που μέσω της ΣΩΛΚ διεκδικεί εργολαβίες ύψους περίπου 400 εκ. ευρώ.


Πρέπει να επισημανθεί ότι η εταιρία έχει μεγάλη εμπειρία σε τέτοια έργα, αφού στο πελατολόγιό της έχει τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους, ενώ παράλληλα, έχει ήδη πιστοποιηθεί από τον βασικό μέτοχο του αγωγού, τη νορβηγική Statoil.


Ανεξαρτήτως πάντως του ποιος ή ποιοι θα πάρουν το έργο είναι σημαντικό να αρχίσει να κινείται η αγορά με χρήματα ιδιωτών, μακριά από τις κρατικές αγκυλώσεις. Αναμένουμε και εδω με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.