Home Ηλεκτρισμός Ουσιαστική πρόταση της ΡΑΕ
Ουσιαστική πρόταση της ΡΑΕ

Ουσιαστική πρόταση της ΡΑΕ

0
0

Συνεχίζει τις παρεμβάσεις της για βελτίωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας η ΡΑΕ. Αυτή τη φορά όπως διαβάζουμε ζητά από τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ), τον χαρακτηρισμό της υποβρύχιας διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα σε έργο προτεραιότητας.


Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης


raeΣυγκεκριμένα, στις παρατηρήσεις της Αρχής για το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, δίνει έμφαση στην επιτάχυνση των διαδικασιών για τη διασύνδεση αυτή, καθώς όπως επισημαίνει, θα μειώσει σημαντικά την επιβάρυνση των καταναλωτών με τέλη Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.


Παράλληλα, προτείνει εφόσον προκύψει αδυναμία του ΑΔΜΗΕ να εξασφαλίσει πόρους για τη συγκεκριμένη διασύνδεση, αλλά και για άλλα αντίστοιχης σημασίας έργα (διασύνδεση Κυκλάδων, δημιουργία «βρόχου» στην Πελοπόννησο), να ενεργοποιήσει τις προβλέψεις του νόμου 4001 του 2011 για απευθείας χρηματοδότηση από τρίτους, ή μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ (είσοδος επενδυτή στον ΑΔΜΗΕ).


Είναι ιδιαίτερα σημαντική αυτή η παρέμβαση της ΡΑΕ, καθώς η αποκρατικοποίηση του ΑΔΜΗΕ έχει λάβει προτεραιότητα εκ μέρους της κυβέρνησης, η οποία έχει θέσει έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου.


Εντύπωση προκαλεί επίσης ότι η ΡΑΕ συνιστά στον ΑΔΜΕ να μην καθυστερήσει με την «εκπόνηση ιδιαίτερης μελέτης κόστους-οφέλους, καθώς η σκοπιμότητα του έργου έχει επανειλημμένα καταδειχθεί σε πλήθος σχετικών μελετών που έχουν κατά καιρούς, και ιδίως τα τελευταία έτη, εκπονηθεί από τους εμπλεκόμενους φορείς».


Υπενθυμίζουμε για άλλη μια φορά ότι το σύνολο των καταναλωτών επιβαρύνεται κάθε χρόνο μέσω των ΥΚΩ με ποσά της τάξης των 400-500 εκατομμυρίων ευρώ μόνο για την κάλυψη του επιπλέον κόστους ηλεκτροδότησης της Κρήτης. Έτσι, σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, το ποσό αυτό μπορεί να ενταχθεί στο σχήμα χρηματοδότησης του έργου, το κόστος του οποίου με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις, υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ.


Νομίζουμε ότι η ΡΑΕ λέει τα πράγματα με το όνομα τους και μάλιστα προτείνει και συγκεκριμένες λύσεις… Αναμένουμε να δούμε αν θα εισακουσθεί.