Home Το θέμα της ημέρας Τώρα βιάζονται οι Βούλγαροι για τον αγωγό…
Τώρα βιάζονται οι Βούλγαροι για τον αγωγό…

Τώρα βιάζονται οι Βούλγαροι για τον αγωγό…

0
0

Η κρίση στην Ουκρανία αλλάζει τις γεωπολιτικές ισορροπίες σε όλη την Ανατολική Ευρώπη, αλλά και τις ενεργειακές. Όπως διαβάζουμε μετά από πολλές καθυστερήσεις αναμένεται στο τέλος του χρόνου και το αργότερο στις αρχές του 2015, να ξεκινήσει η κατασκευή του Ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου IGB.


Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης


igb pipelineΗ δήλωση αυτή προήλθε από τον υπουργό Οικονομίας της Βουλγαρίας Dragomir Stoynev μετά τη συνάντηση που είχε με τον Αζέρο ομόλογο του Natig Aliev, ο οποίος πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στη Σόφια, με κύριο θέμα των συνομιλιών, την προμήθεια της γείτονος χώρας με αζέρικο αέριο , μέσω του αγωγού ΤΑΡ και του IGB.


Ακόμα ο Βούλγαρος υπουργός παραδέχτηκε ότι η προκαταρκτική φάση προετοιμασίας για τον Ελληνοβουλγαρικό αγωγό καθυστέρησε σημαντικά. Υπενθυμίζεται ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις προήλθαν από την βουλγαρική πλευρά, τόσο για τη διαμόρφωση του μικτού επιχειρηματικού σχήματος, όσο και για τη χορήγηση των απαραίτητων περιβαλλοντικών εγκρίσεων και όλα αυτά, παρά το ότι στο έργο δίνει μεγάλη σημασία η ΕΕ, αφού μέσω αυτού θα τροφοδοτούνται και οι χώρες βόρεια της Βουλγαρίας, ώστε να περιοριστεί η εξάρτησή τους από τη Ρωσία.


Βλέπουμε λοιπόν ότι η ανάγκη άλλαξε τις προτεραιότητες και παράλληλα ότι αναβαθμίζεται ο ρόλος της Ελλάδας στον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Ευρώπης.Η κατάσταση αυτή είναι βέβαια πρωτόγνωρη και έρχεται σε μία εποχή που η χώρα μας ταλαιπωρείται από τεράστια οικονομική κρίση.Όμως πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ευκαιρία οικονομικής και πολιτικής ισχυροποίησης της.


Χρειάζεται μια προσεκτική εξωτερική πολιτική συμμαχιών και οικονομικών συμφωνιών, ώστε να μπορέσουμε ως χώρα να αντλήσουμε όσο περισσότερο θετικά αποτελέσματα είναι δυνατό.


Υπενθυμίζουμε για τον αγωγό IGB, ότι στο επιχειρηματικό σχήμα που θα τον κατασκευάσει, μετέχουν η βουλγαρική κρατική Bulgarian Energy Holding – BEH με 50% και με 50% η Ελληνοϊταλική Poseidon (50% DEPA, 50% Edison). Hδυναμικότητά του σχεδιάζεται για 3-5 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο. Η κατασκευή του κρίθηκε απαραίτητη από την ΕΕ μετά την πρώτη ουκρανική κρίση, όπως και αντίστοιχων μικρών αγωγών μεταξύ Βουλγαρίας – Ρουμανίας και Ρουμανίας-Ουγγαρίας, ώστε να μπορούν να προμηθεύονται αέριο από άλλες πηγές εκτός Ρωσίας.