Home Νέα Διαβάσαμε για εσάς CNG: Η επόμενη μέρα στις μεταφορές
CNG: Η επόμενη μέρα στις μεταφορές

CNG: Η επόμενη μέρα στις μεταφορές

0
0

CNGΤο φυσικό αέριο πρωταγωνίστησε στην έκθεση Transport Show 2014 που πραγματοποιήθηκε από 29/05 έως 01/06 στο MEC Παιανίας με τη συμμετοχή όλων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που παρουσίασαν επαγγελματικά μοντέλα για όλους τους τομείς των μεταφορών. Όπως ανέφερε η υπεύθυνη της διοργανώτριας εταιρείας της έκθεσης Transport Show 2014, κα Αγριμανάκη Θάλεια, «η έκθεση συνέπεσε με την υπογραφή της υπουργικής απόφασης για την μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε διπλής καύσης και ο κόσμος ήρθε αποφασισμένος να ενημερωθεί. Οι επισκέπτες της έκθεσης ήταν απόλυτα συνειδητοποιημένοι, γνώριζαν το αντικείμενο και αναζητούσαν συγκεκριμένες πληροφορίες. Προς αυτή την κατεύθυνση διοργανώθηκαν επιδείξεις και  εκδηλώσεις οι οποίες είχαν μεγάλη επιτυχία με συμμετοχή επιστημόνων και επικεφαλής φορέων που μίλησαν για τις πρόσφατες εξελίξεις στις τεχνολογίες φυσικού αερίου στις μεταφορές και για τα πλεονεκτήματα του καυσίμου».

Οι επαγγελματίες οδηγοί και οι υπεύθυνοι εταιρειών και ιδιωτικών και δημοσίων φορέων που χρησιμοποιούν επαγγελματικούς στόλους είδαν από κοντά τα μοντέλα που προτείνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για κάθε δραστηριότητα (απορριμματοφόρα, αποφρακτικά, διανομές, μεταφορές, containers, οδική βοήθεια)  και ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των καινοτόμων συστημάτων που φέρουν τα οχήματα φυσικού αερίου.

Οι τάσεις της αγοράς των CNG οχημάτων

 H αυξανόμεν1_logo Fisikonη κυκλοφορία των οχημάτων με φυσικό αέριο στους ελληνικούς δρόμους έχει πολλαπλασιάσει την ζήτηση σε CNG, ανάγκη που καλύπτεται από τα πρατήρια FISIKON που λειτουργούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία της ΔΕΠΑ. Εκτός από τα ήδη υπάρχοντα σημεία ανεφοδιασμού που φέρουν το σήμα «FISIKON», ο όμιλος, συνεχίζοντας την προσπάθειά που διενεργεί τα τελευταία χρόνια προκειμένου να ανοίξει την αγορά αεριοκίνησης,  προχωρά σε συνεργασία με τα ΕΛ.ΠΕ στην δημιουργία νέων σταθμών ανεφοδιασμού σε Αθήνα, Λάρισα και Βόλο.

Η έκθεση Transport Show 2014 αποτέλεσε την ευκαιρία για τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάσουν νέα επαγγελματικά μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο. Στους χώρους της έκθεσης, οι είχαν επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν επιδείξεις, να κάνουν test drive και να ενημερωθούν για ό,τι νεότερο κυκλοφορεί ή αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά.

k z

 

 

Ανάμεσα στα μοντέλα που παρουσιάστηκαν ήταν τα μοντέλα Sprinter 316 και 516 NTG της Mercedes Benz και τα μοντέλα Econic NTG. Παράλληλα, η FIAT παρουσίασε μία μεγάλη γκάμα φορτηγών φυσικού αερίου όπως είναι τα ελαφρά φορτηγά Punto Van, Fiorino, Doblo Cargo και Ducato (το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2015).

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές CNG οχημάτων στον κόσμο είναι οι εταιρείες FIAT, VOLKSWAGEN, GM, MERCEDES και PSA, οι οποίες μέσα στο διάστημα 2008-2013 έχουν εξαπλασιάσει σχεδόν τις πωλήσεις εργοστασιακά κατασκευασμένων οχημάτων φυσικού αερίου.

table2

Οι ανάγκες που καλείται να καλύψει το CNG

cΌπως υποστήριξε ο κος Χατζόπουλος Γ., Σύμβουλος Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ,  σε σχετική ομιλία του στο πλαίσιο ημερίδας που διεξήχθη στην έκθεση TRANSPORTSHOW 2014, για το φυσικό αέριο, «προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες μετακίνησης των πολιτών αλλά και μεταφοράς των αγαθών, χρησιμοποιούνται ιδιωτικά ή δημόσια μηχανοκίνητα συστήματα μεταφοράς. Οι πολίτες της ΕΕ κάνουν κατά μέσο όρο 1000 μετακινήσεις τον χρόνο και το 50% αυτών είναι κάτω των 5 χλμ. Η ανοδική πορεία των τιμών των καυσίμων κίνησης επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο κόστος των μεταφορών και δημιουργεί σοβαρά εμπόδια για την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη». Παράλληλα, επεσήμανε ότι «μια πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης στον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να είναι ικανή να υποστηρίξει τον διαρκώς βελτιωμένο σύγχρονο τρόπο ζωής, να εξοικονομήσει ενέργεια, να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, να προστατεύσει την υγεία του πολίτη, να δημιουργήσει οικονομική ανάπτυξη, νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και απασχόληση και να εξασφαλίσει μια οικονομικά προσιτή, χρονικά αξιόπιστη, ασφαλή και ευέλικτη μετακίνηση για όλα τα μέλη της κοινωνίας. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ένα βασικό στοιχείο μια αειφόρας πολιτικής στον τομέα των μεταφορών πρέπει να είναι και η χρήση νέων εναλλακτικών καυσίμων φιλικών προς το περιβάλλον».

 econic_distribution2

Είπαν για το φυσικό αέριο…

 

-Κουζής Α., Πολιτ. Μηχανικός-Πολεοδόμος, Εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

«Με την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καύσιμων τίθενται τα θεμέλια για βιώσιμες μεταφορές με πολλαπλά προσδοκώμενα οφέλη (περιβαλλοντικά, οικονομικά, αύξηση της απασχόλησης, βελτίωση της ποιότητας ζωής».

 

Καπετανάκης Γ., Τεχνικός Δ/ντής και Υπεύθυνος Εκπαίδευσης ΙΔΕΕΑ

«Όταν πρόκειται να διανύσουμε μεγάλες διαδρομές, το φυσικό αέριο είναι μια οικονομική πηγή ενέργειας ενώ παράλληλα οι εκπομπές ρύπων είναι σημαντικά λιγότερες συγκριτικά με την βενζίνη και το πετρέλαιο. Η χρήση του εναλλακτικού αυτού  καυσίμου προσφέρει υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας και ενθαρρύνεται από όλες τις χώρες με κίνητρα όπως είναι χαμηλότεροι φόροι και ειδικές διευκολύνσεις».

 

Καραβέλλας Π., Brand Manager Fiat Professional

«Το φυσικό αέριο είναι ευρέως διαθέσιμο και το πιο καθαρό και οικονομικό καύσιμο συγκρινόμενο με το πετρέλαιο και την βενζίνη. Μειώνει στο ελάχιστο τους επιβλαβείς ρύπους: οξείδια του αζώτου ΝΟx , διοξείδιο του άνθρακα CO2 κτλ Τα επίπεδα των εκπομπών CO2 είναι μειωμένα κατά 23% συγκρινόμενα με ένα βενζινοκινητήρα.»

 

-Ευαγγελούλης Α., Γεν. Δ/ντής Επαγγελματικών Οχημάτων MercedesBenz Ελλάς

«Το φυσικό αέριο διαθέτει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, παράγει χαμηλότερες εκπομπές σωματιδίων και είναι οικονομικότερο σε σχέση με το πετρέλαιο ή την βενζίνη».

 

-Αμπατσίδης Γ., Τεχνικός Δ/ντής εταιρείας NaturalGasTechnologies

«Η εφαρμογή των κανονισμών R110 με την πρόσφατη υπουργική απόφαση αποτελεί απόλυτη εναρμόνιση με τα άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.Πλέον είναι ώριμες οι συνθήκες και οι τεχνολογίας οχημάτωνκαι ανεφοδιασμού και με βάση αυτά τα δεδομένα η Ελλάδα προσδοκά να γίνει logisticshub.»

 

-Χατζόπουλος Γ., Σύμβουλος Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης ΔΕΠΑ

«Η χρήση φυσικού αερίου για την κίνηση οχημάτων αποτελεί σήμερα μια αποτελεσματικήδιέξοδο από το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ένα σημαντικό μέσο για την επίτευξη όλων των στόχων μιας βιώσιμης πολιτικής στον τομέα τωνμεταφορών σε όλον τον κόσμο και φυσικά στην Ελλάδα.»