Home Το θέμα της ημέρας Ενεργειακός κόμβος στην Κρήτη
Ενεργειακός κόμβος στην Κρήτη

Ενεργειακός κόμβος στην Κρήτη

0
0

Άλλη μια θετική είδηση ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Όπως διαβάζουμε, το υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε πριν από λίγες μέρες, το πράσινο φως σε μια επένδυση της Mamidoil Jetoil, που είχε παγώσει για περισσότερο από μία 8ετία εξαιτίας της γραφειοκρατίας και των αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία.


Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης


898teeΣυγκεκριμένα, εγκρίθηκε η υπαγωγή της επένδυσης Mamidoil Jetoil που αφορά την ίδρυση εγκατάστασης αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων στην περιοχή Πλατάνι, Σούδας του δήμου Χανίων στην κατηγορία της Γενικής Επιχειρηματικότητας των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων.


Το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης είναι 14.118.150,40 ευρώ, ενώ η συνολική ενίσχυση ανέρχεται στα 4.235.445,12 ευρώ, δηλαδή ποσοστό 30% του ενισχυόμενου κόστους και χορηγείται με τη μορφή της επιχορήγησης.


Θυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη επένδυση είχε απασχολήσει και το γραφείο του πρωθυπουργού, όταν το 2010 ο επιχειρηματίας Κυριάκος Μαμιδάκης σε επιστολή που είχε αποστείλει στον κ. Παπανδρέου έκανε λόγο «για σκόπιμη καθυστέρηση της επένδυσης στη Σούδα Χανίων».


Παράλληλα σημείωνε ότι «η Κρήτη έχει άμεση ανάγκη από αποθηκευτικούς χώρους καθώς οι υπάρχοντες εξυπηρετούν ανάγκες μόνο 15 ημερών. Αυτό έχει ως επακόλουθο τη δραστηριοποίηση στην Κρήτη περιορισμένου αριθμού εταιρειών εμπορίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει στρέβλωση του ανταγωνισμού».


Με αφορμή την έγκριση της συγκεκριμένης επένδυσης υπενθυμίζουμε ότι εκτός από τη Mamidoil Jetoil, ενδιαφέρον να δημιουργήσουν σταθμό αποθήκευσης πετρελαιοειδών στην Κρήτη έχουν εκδηλώσει εκ νέου και οι Ολλανδοί της Vopak.Για τον λόγο αυτό η θυγατρική της ολλανδικής Royal Vopak, η Τερματικός Σταθμός Κρήτης, υπέβαλε σχετικό αίτημα στο Enterprise Greece για την ένταξη της επένδυσής της στο fast track.


Η επένδυση αφορά τη δημιουργία τερματικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαιοειδών στη Νότια Κρήτη, το ύψος της οποίας με βάση παλαιότερες εκτιμήσεις υπολογίζεται στα 300-500 εκατ. ευρώ. Επίσης, με βάση όσα είχαν γνωστοποιηθεί δυόμισι χρόνια πριν, στο έργο στη φάση της κατασκευής θα απασχοληθούν περίπου 1.500 άτομα, ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας υπολογίζονταν σε περίπου 200.