Home Νέα Επιταχύνεται η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ

Επιταχύνεται η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ

0
0

admieΗ κυβέρνηση προχωρά στην απαλλαγή του ΑΔΜΗΕ από επισφάλειες και πιθανό μελλοντικό ρίσκο της αγοράς ηλεκτρισμού για να διευκολύνει την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Σε αυτό, προστίθεται και ο στόχος να τηρηθεί το αυστηρό χρονοδιάγραμμα που έθεσε η τρόικα για ολοκλήρωση της μεταβίβασης μέχρι το τέλος του έτους.

Έτσι, η κυβέρνηση κάλεσε τη ΡΑΕ να επισπεύσει την απόφασή της για το ύψος του ρυθμιζόμενου εσόδου της εταιρείας την τριετία 2015-2017.

Οι επισφάλειες σε αυτή τη φάση αφορούν ένα ποσό της τάξης των 80 εκατ. ευρώ τον μήνα περίπου, που αντιστοιχεί στο ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος ΑΠΕ). Το τέλος αυτό, που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος για τη διασφάλιση της εγγυημένης τιμής για την παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές, το μεταβιβάζει η ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ για να καταλήξει μέσω του ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός της Αγοράς) στους παραγωγούς ΑΠΕ. Η διαμεσολάβηση του ΑΔΜΗΕ στη διαδικασία είσπραξης και πληρωμής του ΕΤΜΕΑΡ αποτελεί δυνητική επισφάλεια για την εταιρεία, θέμα που έχει τεθεί από τους επενδυτές και η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να επιλύσει. Το πρόβλημα διογκώθηκε κατά τη διάρκεια εξέλιξης του διαγωνισμού, καθώς η ΔΕΗ χρωστάει στον ΑΔΜΗΕ αυτή τη στιγμή περί τα 140 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 80 εκατ. προέρχονται από το ΕΤΜΕΑΡ. Η φόρμουλα που συζητείται είναι η πλήρης απαλλαγή του ΑΔΜΗΕ από την είσπραξη του ΕΤΜΕΑΡ και ο περιορισμός του ρόλου του μόνο στην καταμέτρηση του ποσού, και η απευθείας πληρωμή από τη ΔΕΗ στον ΛΑΓΗΕ.

Το ύψος του ρυθμιζόμενου εσόδου του ΑΔΜΗΕ αποτελεί επίσης μια σημαντική εκκρεμότητα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, καθώς συνδέεται με τις αποδόσεις των επενδεδυμένων κεφαλαίων της εταιρείας. Οι επενδυτές αναμένουν την απόφαση της ΡΑΕ για να διαμορφώσουν τις προσφορές τους. Η μελέτη που -σύμφωνα με πληροφορίες- έχει καταθέσει ο ΑΔΜΗΕ στη ΡΑΕ για το λειτουργικό κόστος στην τριετία 2015-2017 προσδιορίζει το ρυθμιζόμενο έσοδο στο 9,5% από 8% που είναι σήμερα. Το πιθανότερο είναι η ΡΑΕ να περιορίσει το έσοδο στο 8,5%-9% καθώς λαμβάνει πάντα υπόψη της την επιβάρυνση που θα προκαλέσει στους καταναλωτές, στους οποίους μεταβιβάζεται (ρυθμιζόμενες χρεώσεις) το συγκεκριμένο τέλος. Ωστόσο και προκειμένου να χρηματοδοτηθούν τα μεγάλα έργα, όπως η διασύνδεση των Κυκλάδων και της Κρήτης, η ΡΑΕ θα αποφασίσει και ένα επιπλέον ποσοστό (premium) που θα αφορά τα συγκεκριμένα έργα, αξιοποιώντας σχετική δυνατότητα που δίνει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.