Home Νέα Έτοιμο το 60% της εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών

Έτοιμο το 60% της εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών

0
0
111303220302F450884C4F115BF00F33Παράταση πέντε μηνών των έργων στην εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών, που ισοδυναμεί με την παράδοσή τους τον Μάιο του 2016 έναντι του Δεκεμβρίου του 2015, που είχε συμφωνηθεί, ζητεί η Ολυμπία Οδός.
Αιτία, η καθυστέρηση στην παράδοση χώρων στην περιοχή του Ρίου. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται σήμερα στο 60% και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ο δρόμος θα πρέπει να παραδοθεί στην κυκλοφορία σε ένα χρόνο από σήμερα.
Με την αφορμή της διάνοιξης της μεσαίας από τις τρεις σήραγγες στην Παναγοπούλα Αχαΐας, η Ολυμπία Οδός παρουσίασε την πρόοδο των έργων στην εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών (120 χλμ). Στα τέλη Νοεμβρίου, η συνολική πρόοδος του έργου άγγιζε το 60%, με τα ανοιχτά οδικά τμήματα να βρίσκονται σε πιο πρόωρο στάδιο και τις σήραγγες σε πιο προχωρημένο. Η μεγαλύτερη σήραγγα του έργου, μήκους 4 χλμ., βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας και έχει διανοιχθεί. Η διάνοιξη, όμως, της δεύτερης μεγαλύτερης σήραγγας, στην περιοχή του Πλατάνου (περίπου 1,5 χλμ.) δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς απομένουν τα τελευταία 300 μέτρα.  Οσον αφορά τον χρόνο παράδοσης, η Ολυμπία Οδός έχει ζητήσει πεντάμηνη παράταση του έργου (και αποζημίωση 2 εκατ. ευρώ), υποστηρίζοντας ότι δεν παραδόθηκαν έγκαιρα οι απαραίτητοι χώροι για την κατασκευή του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) Ρίου και του νέου σταθμού διοδίων στο Ρίο.
Τα διόδια Ρίου όσο και τα διόδια Ζευγολατιού θα μετακινηθούν. Τα πρώτα κατά 10 χλμ. και τα δεύτερα κατά 5 χλμ.), καθώς στις υφιστάμενες θέσεις δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να δημιουργηθούν πολλοί κλωβοί διοδίων. Με τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πάτρας οι οδηγοί θα συναντούν διόδια στο Ζευγολατιό, στα Νικολαίικα και στο Ρίο, ενώ πλευρικούς σταθμούς θα έχουν οι κόμβοι εισόδου/εξόδου σε Ζευγολατιό, Κιάτο, Ακράτα, Καλάβρυτα και Αραχωβίτικα.
Η εθνική οδός Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008 με σύμβαση παραχώρησης. Τα έργα σταμάτησαν το 2011 με τους εργολάβους και τις τράπεζες να ζητούν από το Δημόσιο να αναλάβει την ευθύνη για τη ραγδαία πτώση της κυκλοφορίας λόγω της οικονομικής κρίσης. Τα έργα ξεκίνησαν και πάλι μετά την επίτευξη συμφωνίας, στα τέλη του 2013.