Ακριβή μου βενζίνη…
Μπορεί να χαιρόμαστε στην Ελλάδα που μετά από χρόνια έπεσε η τιμή της βενζίνης, μάλιστα σε κάποιες περιοχές και κάτω από το 1,3, αλλά δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι εξακολουθούμε να βρισκόμαστε στην πρώτη τετράδα των χωρών με τον υψηλότερο ειδικό φόρο στη βενζίνη.
Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης
Υπενθυμίζουμε ότι οι καταναλωτές πληρώνουμε 0,679 ευρώ φόρο για κάθε λίτρο αμόλυβδης.Παράλληλα η επιβάρυνση αυξάνεται λόγω του συντελεστή ΦΠΑ 23% στη
χώρα μας, όταν στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες της ΕΕ, οι συντελεστές ΦΠΑ κυμαίνονται σε ποσοστά πολύ χαμηλότερα .Έτσι έχουμε ως αποτέλεσμα, με τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη στα 0,341 ευρώ το λίτρο, η μέση τελική τιμή στην αντλία να φθάνει περίπου το 1,35 ευρώ , ενώ οι φόροι αντιπροσωπεύουν το 66,7% ή 0,90 ευρώ το λίτρο.
Συνολικά δηλαδή ο φόρος που επιβάλλεται στην Ελλάδα για την βενζίνη, ο οποίος περιλαμβάνει και μια σειρά άλλων επιβαρύνσεων υπέρ του δημοσίου, όπως ΔΕΤΕ κλπ (οι επιπλέον επιβαρύνσεις ανέρχονται σε περίπου 9 ευρώ ανά 1.000 λίτρα) είναι κατά 30% υψηλότερος από το μέσο όρο φορολόγησης στις 28 χώρες της ΕΕ που είναι 0,52 ευρώ το λίτρο.
Σε αυτές τις επιβαρύνσεις , αν προστεθεί και το υψηλό κόστος διαχείρισης στη διακίνηση καυσίμων, λόγω των πολλών νησιών, αλλά και της έλλειψης, ή εμποδίων στη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων (δεξαμενών) στα νησιά, με αποτέλεσμα ο εφοδιασμός να επιβαρύνεται υπέρμετρα, γίνεται κατανοητό ότι
δεν μπορούμε με τίποτα να φθάσουμε τις τιμές των υπολοίπων Ευρωπαϊκών χωρών.
Είναι προφανές λοιπόν γιατί η πτώση των τιμών αργού πετρελαίου και προϊόντων, δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στον τελικό καταναλωτή.
Πάντως η μείωση της τιμής, αύξησε την κατανάλωση και ίσως είναι ένα κίνητρο για τη νέα κυβέρνηση να προχωρήσει σε μείωση της φορολογίας.Ετσι και τους καταναλωτές θα ικανοποιήσει και πρόσθετους φόρους θα μαζέψει…