O γύρος του κόσμου με το Solar Impulse 2
Το ηλιακό αεροπλάνο, Solar Impulse 2 ξεκίνησε από το Άμπου Ντάμπι το γύρο του κόσμου, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πηγή ενέργειας τον ήλιο.
Το μεγαλύτερο ηλιακό αεροπλάνο που έχει κατασκευαστεί ποτέ, έχει μήκος 21,85 μέτρα, άνοιγμα φτερών 71,9 μέτρα, ύψος 6,37 μέτρα, είναι κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου με ανθρακονήματα και ζυγίζει μόλις 2.300 κιλά. Το σύνολο της εξωτερικής του επιφάνειας είναι ντυμένο με ηλιακούς συλλέκτες που θα εξασφαλίσουν στο Solar Impulse την απαραίτητη αυτονομία για το ταξίδι του.
Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πηγή ενέργειας τον ήλιο το Solar Impulse θα μπορεί να πετάξει σε ύψη έως τα 9.000 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χιλιόμετρα την ώρα. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περισσότερες από 500 ώρες πτήσης, ενώ θα πραγματοποιήσει και δώδεκα στάσεις σε διαφορετικές χώρες, τόσο για τις απαραίτητες εκδηλώσεις «διαφήμισης» του συγκεκριμένου εγχειρήματος όσο (και αυτό είναι το κυριότερο) για να ξεκουράζονται και να αλλάζουν οι πιλότοι. Το πιο δύσκολο κομμάτι του ταξιδιού είναι η διάσχιση του Ειρηνικού και του Ατλαντικού Ωκεανού, δύο διαδρομές χωρίς στάση που αναμένεται να διαρκέσουν κάθε μία από αυτές 5 ημέρες (και 5 νύχτες).
Το Solar Impulse 2, είναι επίτευγμα δύο ανθρώπων με όραμα, πίστη και πάθος για την αεροπλοϊα, του Ελβετού André Borschberg και του συμπατριώτη του Bertrand Piccard.
Ο πρώτος, o André Borschberg, είναι επιχειρηματίας και πιλότος, με πολύχρονη εμπειρία πτήσεων από πολεμικά μέχρι πολιτικά αεροσκάφη, ενώ ο δεύτερος, , Bertrand Piccard, τρίτης γενιάς αεροναύτης (ο παππούς και ο πατέρας του είχαν το ίδιο πάθος) ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πραγματοποίησε το γύρο του κόσμου, χωρίς στάση, με ένα αερόστατο το 1999. Μερικά χρόνια αργότερα (το 2003) ξεκίνησε την υλοποίηση του project Solar Impulse, ενός ηλιακού αεροπλάνου με δυνατότητα πολύωρων πτήσεων και το 2008 ξεκίνησε η συνεργασία των δύο αντρών, με τον André Borschberg να είναι ο πιλότος των πρώτων δοκιμαστικών πτήσεων του νέου εγχειρήματος.
Μέσα σε οκτώ χρόνια, το Solar Impulse έχει περάσει διάφορα στάδια (πρώτη νυχτερινή πτήση το 2010, πρώτη πτήση μεταξύ δύο ηπείρων από την Ελβετία στο Μαρόκο το 2012, διάσχιση των ΗΠΑ το 2013 κ.α.), φτάνοντας τώρα στη στιγμή της μεγάλης δοκιμασίας.
Να σημειωθεί ότι στο project συμμετέχουν περίπου 80 τεχνικοί και προσωπικό εδάφους που είναι υπεύθυνοι για τον έλεγχο του ταξιδιού, την επικοινωνία με το αεροσκάφος και όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για την ασφάλεια του ταξιδιού.