Home Θεσμικοί φορείς Κρεμλίνο: καμία προκαταβολή για τον αγωγό

Κρεμλίνο: καμία προκαταβολή για τον αγωγό

0
0

poutin-tsipras-630x400Διαψεύδει το Κρεμλίνο σε επίσημες δηλώσεις  τις φήμες για προκαταβολή 5 δις. ευρώ που προκύπτουν από την υπογραφή της συμφωνίας Αθήνας – Μόσχας για τη διέλευση του αγωγού Turkish Stream από την.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, Ντμίτρι Πεσκόφ τονίζει χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του: «Όχι δεν υπήρξε (τέτοια συμφωνία)», αναφέροντας παράλληλα ότι «μόνος του είπε στη συνέντευξη Τύπου (σ.σ. με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα) ότι κανείς δεν ζήτησε βοήθεια».

«Είναι φυσικό ότι το ζήτημα για την ενεργειακή συνεργασία τέθηκε. Είναι φυσικό ότι με το πέρας των συνομιλιών κορυφής συμφωνήθηκε ότι σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων θα υπάρξει επεξεργασία όλων των ζητημάτων, που σχετίζονται με τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας, αλλά η Ρωσία δεν υποσχέθηκε οικονομική βοήθεια, διότι ουδείς τη ζήτησε» σημείωσε ο κ. Πεσκόφ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κοινή συνέντευξη Τύπου με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα στις 8 Απριλίου, ο Βλ.Πούτιν είχε πει ότι στο πλαίσιο της ανάπτυξης κοινών ενεργειακών σχεδίων «μπορεί να προκύψουν τέτοιες καταστάσεις, οι οποίες θα μας επέτρεπαν όχι μόνο να δανειοδοτήσουμε αυτά ή εκείνα τα σχέδια, που συζητήσαμε μαζί σήμερα, αλλά και να επιλύσουμε ζητήματα πιστωτικών σχέσεων σε πιο ευρύ πλαίσιο κατά την υλοποίηση αυτών των σχεδίων».

Λέγοντας αμέσως μετά:

«Εάν, ας υποθέσουμε, θα υλοποιήσουμε ένα μεγάλο σχέδιο, που θα φέρνει έσοδα στην Ελλάδα, αυτό σημαίνει, ότι από αυτά τα έσοδα μπορούν να υπάρξουν και εξοφλήσεις εκείνων των δανείων, τα οποία σήμερα αναφέραμε παρεμπιπτόντως. Δηλαδή λόγος γίνεται όχι για βοήθεια, αλλά για συνεργασία, μεταξύ άλλων και στον χρηματοπιστωτικό τομέα, σε διασύνδεση με συγκεκριμένα μεγάλα σχέδια».

Αναφορικά με τον σχεδιαζόμενο «Ελληνικό αγωγό» κυβερνητικές πηγές στη Μόσχα είχαν αναφέρει κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ότι έχει διασφαλιστεί η δυνατότητα χρηματοδότησης ενός μεγάλου έργου, πάντοτε εντός των θεσμικών πλαισίων της ΕΕ. Το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ και η λειτουργία του αγωγού εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει την 1/1/2019 επιφέροντας κέρδη για το ελληνικό Δημόσιο ύψους 500 εκατ. ευρώ ετησίως από τα τέλη διέλευσης και μόνο.