Home Αιολική ενέργεια Ανατροπή στα ναυτιλιακά δεδομένα από νέα υβριδικά σκάφη

Ανατροπή στα ναυτιλιακά δεδομένα από νέα υβριδικά σκάφη

0
0

58b08de7eba7b0e9cd7abb6444ad6dbeΜεγάλες είναι οι πιθανότητες έναρξης παραγωγής πλοίων εφοδιασμένων με υβριδικό μηχανισμό πρόωσης μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της νορβηγικής εταιρείας ρομποτικής και αυτοματοποίησης ΑΒΒ.

Η ΑΒΒ πραγματοποιεί δοκιμές της τεχνολογίας σε ένα υβριδικό εργαστήριο σε συνεργασία με το Νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας και το Νορβηγικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Θαλάσσιας Τεχνολογίας.

Στελέχη της εταιρείας ανέφεραν πως βρίσκονται εν αναμονή συμφωνίας για την πρώτη τους σύμβαση κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

«Τα υβριδικά συστήματα πρόωσης θα μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Μπόρε Γκούντερσεν, διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης της ΑΒΒ.

Τα δεδομένα που βρίσκονται στη διάθεση των ερευνητών υποδηλώνουν πως ένα σύστημα συνεχούς ρεύματος εξοπλισμένο με μπαταρία, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση 10-15 τοις εκατό της κατανάλωσης καυσίμων καθώς και σε λιγότερες εκπομπές σε σχέση με ένα συμβατικό σύγχρονο σύστημα εναλλασσόμενου ρεύματος.

«Αυτό συμβαίνει επειδή η αποθήκευση ενέργειας βελτιστοποιεί τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο με τη σειρά του σημαίνει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και σωματιδίων, και βελτίωση της αξιοπιστίας του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας», σημείωσε ο Άντερς Βάλλαντ, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Οι υπεύθυνοι της ΑΒΒ αισιοδοξούν ότι η αγορά για τα ηλεκτρικά και υβριδικά σκάφη θα γιγαντωθεί, με την χωρητικότητα της μπαταρίας να αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2020.

Μάλιστα, το Vindskip, ένα υβριδικό σκάφος αιολικής ενέργειας, έχει ήδη σχεδιαστεί από ένα Νορβηγό μηχανικό σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος των καυσίμων και να βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να συμμορφωθούν με τις οδηγίες εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου.

Με το 90% του συνόλου των αγαθών να διακινούνται μέσω θαλάσσης, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει ως στόχο να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των φορτηγών πλοίων.