Home Καύσιμα Λαφαζάνης: κανονικά ο διαγωνισμός για τους υδρογονάνθρακες

Λαφαζάνης: κανονικά ο διαγωνισμός για τους υδρογονάνθρακες

0
0

bouli-panagiotis-lafazanisΤην ομαλή συνέχιση του διαγωνισμού για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων σε θαλάσσιες περιοχές στο Ιόνιο και το νότιο Κρητικό Πέλαγος με την κατάθεση των αντίστοιχων προσφορών στις 14 Ιουλίου ανακοίνωσε ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης, σε ομιλία του σε συνέδριο για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα. «Αναμένουμε, ελπίζοντας σε κάτι θετικό, την έκβαση του διαγωνισμού για τα θαλάσσια οικόπεδα στη Δυτική Ελλάδα που λήγει στις 14 Ιουλίου», ανέφερε ο υπουργός, διαψεύδοντας παράλληλα φημολογίες και εκτιμήσεις περί νέας παράτασης στην προθεσμία υποβολής λόγω και της οικονομικής συγκυρίας.

Ο κ. Λαφαζάνης αναφέρθηκε, επίσης, στα οφέλη που θα αποκομίσει η χώρα από την κατασκευή του “Νότιου Ευρωπαϊκού Διαδρόμου” που θα μεταφέρει ρώσικο φυσικό αέριο μέσω Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα σημείωσε τη στήριξη της χώρας και προς τον αγωγό ΤΑΡ, προς την Κοινοπραξία του οποίου έθεσε ωστόσο τρία συγκεκριμένα αιτήματα και απέκλεισε οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση στο χώρο της ενέργειας.

Ο “Νότιος Ευρωπαϊκός Διάδρομος” θα μεταφέρει 47 δισ. κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου το χρόνο, μέσω Τουρκίας και Ελλάδας προς την Ευρώπη.

Η επένδυση για την κατασκευή του έργου, όπως τόνισε ο υπουργός είναι 2 δισ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από ρωσικά κεφάλαια και θα δημιουργήσει 20.000 θέσεις εργασίας.

«Θα είναι ένα έργο χωρίς μίζες, χωρίς λεφτά κάτω από το τραπέζι και χωρίς σκοτεινές και αδιαφανείς συναλλαγές. Θα εξυπηρετεί πολλές ευρωπαϊκές χώρες και εκατομμύρια καταναλωτές και επιχειρήσεις και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες τους σε προσιτές τιμές», ανέφερε ο κ. Λαφαζάνης. Άσκησε, την ίδια στιγμή, κριτική σε όσους εναντιώνονται στο έργο με πολιτικά κριτήρια, λέγοντας ότι εξυπηρετούν νεοψυχροπολεμικές διαιρέσεις που είναι επικίνδυνες για την Ευρώπη, τη σταθερότητα και την ειρήνη.

Αναφερόμενος στον αγωγό ΤΑΡ, που θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας προς την Ευρώπη, ο κ. Λαφαζάνης είπε ότι η κυβέρνηση στηρίζει την κατασκευή του και όπως και με τον ρωσικό αγωγό, επιδιώκει τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την οικονομία και το λαό.

Τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί προς την Κοινοπραξία του ΤΑΡ περιλαμβάνουν ικανοποιητικές αποζημιώσεις για τους αγρότες των οποίων τη γη απαλλοτριώνει ο αζέρικος αγωγός, αλλαγές στην όδευση στη βάση των αιτημάτων των τοπικών κοινωνιών και ικανοποιητικά αντισταθμιστικά οφέλη για το κράτος και τους τοπικούς Δήμους.

Στις προτεραιότητες της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης, ο κ. Λαφαζάνης περιέλαβε επίσης τις ανανεώσιμες πηγές, αλλά με πιο αποτελεσματικό και επωφελή σχεδιασμό, καθώς και την αξιοποίηση του εγχώριου λιγνίτη, “τον οποίο η κρίση καθιστά εκ νέου πολύτιμο για την ενεργειακή τροφοδοσία της χώρας”. Ο υπουργός υπογράμμισε, τέλος, ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις στην ενέργεια είναι ευπρόσδεκτες, αλλά επανέλαβε ότι “δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιήσουμε καμία δημόσια ενεργειακή μας επιχείρηση”.

Ο κ.Λαφαζάνης καταλήγοντας τόνισε, «την ανάγκη να υπάρξει δημόσια συζήτηση για τα πλεονεκτήματα, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τις ανεξιχνίαστες δυνατότητες που διαθέτει η χώρα, κάτι που για να συμβεί χρειάζεται μεγάλη αντιπαράθεση με τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, της πλύσης εγκεφάλου και της πολιτικής διαπλοκής».