1. Home
  2. Νέα
  3. Πολλές προκλήσεις για τον νέο υπουργό

Πολλές προκλήσεις για τον νέο υπουργό

0

Πολλά και σημαντικά ζητήματα έχει να αντιμετωπίσει στο χώρο της ενέργειας ο Σκουρλέτης. Αρχικά και πιο άμεσο είναι το θέμα  του ΑΔΜΗΕ, για τον οποία η αναφορά  η αναφορά στο μνημόνιο είναι πολύ σαφής, δηλαδή ιδιωτικοποίηση με συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας που ξεκίνησε και διεκόπη με την κυβερνητική αλλαγή τον περασμένο Ιανουάριο, ή άλλη κίνηση με ισοδύναμο αποτέλεσμα.

 

Γράφει ο Αριστείδης Ζευγίτης

 

ΑΔΜΗΕΠάντως, ότι και να επιλεγεί τελικά, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένος ο πλήρης διαχωρισμός του ΑΔΜΗΕ απο τη ΔΕΗ, παρότι αυτό ίσως επιφέρει τριβές και με τη διοίκηση της ΔΕΗ, η οποία δηλώνει σε κάθε τόνο ότι διαφωνεί με αυτό το ενδεχόμενο.Πρόσφατα το δήλωσε και στη γ.σ των μετόχων της εταιρίας.

Εξίσου σημαντικό και με άμεση επίπτωση στη λειτουργία της οικονομίας είναι το θέμα του ενεργειακού κόστους στη βιομηχανία, όπου εκκρεμεί η εφαρμογή των συμβάσεων διακοψιμότητας,  για την οποία έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις η επιτροπή που είχε συστήσει ο προκάτοχος του στο υπουργείο. Παράλληλα  αναμένεται να φανεί και η διάθεση του να πιέσει τη ΔΕΗ προκειμένου να αρχίσει διαπραγματεύσεις με τους πελάτες της μεγάλους καταναλωτές για την τιμή της κιλοβατώρας.Όλοι εκτιμούν ότι  η έκπτωση 20% που ισχύει σήμερα  δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Σε εκκρεμότητα παραμένει και η λειτουργία της αγοράς φυσικού αερίου, όπου έχει ζητηθεί η πλήρης απελευθέρωση της με την κατάργηση των τοπικών μονοπωλίων καθώς και η παροχή κινήτρων για εξάπλωση της χρήσης μέσω της αντικατάστασης των παλαιών καυστήρων στις οικίες.

Για το θέμα των ΑΠΕ αναμένεται να ξεκαθαρίσει η στρατηγική του υπουργείου για το μέγεθος της ανάπτυξης τους και να λυθούν ζητήματα χωροθέτησης τους που προκαλούν τριβές με τις τοπικές κοινωνίες.

Υπάρχουν βέβαια και τα θέματα των διεθνών δικτύων ενέργειας στα οποία συμμετέχει η χώρα μας, αλλά σε αυτά οι εξελίξεις δεν άπτονται ελληνικών πρωτοβουλιών.Πάντως το θετικό είναι ότι βρισκόμαστε ήδη μέσα στους σχεδιασμούς των νέων αγωγών, ανεξαρτήτως του ρυθμού ανάπτυξης τους.