Home Καύσιμα Έρευνα: Έως και 50% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από τα αεροπλάνα

Έρευνα: Έως και 50% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από τα αεροπλάνα

0
0

(AW) To secure an ICAO deal, Europe would restrict emissions trading to its own airspace until a global system takes effect in 2020. International Civil Aviation Organization meeting might break deadlock over emissions trading No issue in aeropolitics is as contentious as the introduction of charges for carbon emissions. The European Union almost caused a trade war over its Emissions Trading System (EU ETS), but it seems a global deal is in sight.

Νέα έρευνα που εκπονήθηκε από ερευνητές του University College του Λονδίνου, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια και του MIT καταδεικνύει τη δυνατότητα της μείωσης των εκπομπών CO2 από τους στόλους των αεροπορικών εταιρειών έως και 50% μέσα στα επόμενα τριάντα πέντε χρόνια.

Οι ερευνητές εξετάζοντας στοιχεία από προηγούμενες μελέτες, καθώς και δεδομένα αεροπορικών εταιρειών ανακάλυψαν ότι η επικέντρωση των αλλαγών σε αεροσκάφη στενής ατράκτου, όπως το Boeing 737 και το Airbus 320, θα έχει τη μεγαλύτερη επίδραση, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 75 τοις εκατό της χρήσης καυσίμων. Εξάλλου, οι εκπομπές CO2 των αεροπλάνων αντιπροσωπεύουν το 2 με 3% των συνολικών εκπομπών του πλανήτη. Οι ερευνητές κατέληξαν σε 14 προτάσεις για την ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών αλλά και του κόστους.
Μία από τις προτάσεις ήταν να παραμένουν τα αεροπλάνα στην πύλη έως ότου έρθει η σειρά τους για απογείωση, αντί να περιμένουν αδρανή στο διάδρομο. Άλλες πιθανές αλλαγές περιλαμβάνουν τη χρήση λιγότερων κινητήρων κατά την τροχοδρόμηση ή ακόμα καλύτερα, τη χρήση ηλεκτρικών κινητήρων, τον πιο συχνό καθαρισμό των κινητήρων, τη μείωση του βάρους με το να μειωθεί η ποσότητα καυσίμων έκτακτης ανάγκης, και την αντικατάσταση των καθισμάτων και των φρένων με νέα από ελαφρύτερα υλικά.
Παράλληλα, οι ερευνητές προτείνουν επίσης τη μείωση του αριθμού επιβατών, την απόσυρση παλαιότερων αεροσκαφών, αλλά και την πραγματοποίηση αλλαγών στον αέρα, όπως πιο άμεσες διαδρομές και τη ρύθμιση του ύψους και της ταχύτητας για την αποφυγή αναταραχών. Τέλος, υπάρχει επίσης η πρόταση για στροφή σε συνθετικά καύσιμα, όταν αυτή καταστεί εφικτή.
Οι προτάσεις της μελέτης έγιναν με βάση την τρέχουσα τιμή των καυσίμων. Αν αυξηθούν οι τιμές, οι αεροπορικές εταιρείες θα επωφεληθούν δυνητικά περισσότερο από τις αλλαγές, και αντίστροφα τα οφέλη θα είναι μικρότερα αν υπάρξει περαιτέρω πτώση των τιμών. Κάποιες αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη προβεί σε ορισμένες από τις προτεινόμενες αλλαγές, γεγονός που στο μέλλον μπορεί να σημαίνει συντομότερες πτήσεις, λιγότερη αναμονή στο έδαφος, ακόμη και χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων, καταλήγει η μελέτη.